اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، طلا در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا حدود ۲۳۳۵ دلار معامله شد. آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که فشارهای تورمی در اینجا ادامه دارد، که ممکن است شروع کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تاخیر بیندازد. این بانک در جلسه روز چهارشنبه درباره سیاست های پولی خود تصمیم گیری خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۳۳۴ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۳ کاهش به ۲۳۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای جهان نشان می دهد به ۱۰۶ سقوط کرد. بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز کاهش یافته است و بازده اوراق ۱۰ ساله این بانک را به ۴.۶۷ درصد رسانده است.

داده های اقتصادی ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد نشان داد که شاخص هزینه مصرف کننده این کشور در ماه مارس ۰.۳ درصد افزایش یافته است که مطابق با انتظارات است. به عنوان مثال، نرخ تورم سالانه در ایالات متحده در ماه مارس ۲.۷٪ بود، در حالی که در فوریه این رقم ۲.۵٪ بود.

بازارها اکنون ۶۰ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد. انتظار می رود سیاست گذاران فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد نگه دارند. نرخ بهره بالا هزینه ذخیره سازی طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

ماس روز شنبه اعلام کرد که در حال بررسی پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای آتش بس در غزه است. مصر در تلاش برای امضای توافقنامه صلح بین رژیم صهیونیستی و حماس و جلوگیری از حمله این رژیم به شهر رفح است. هر گونه تشدید درگیری در خاورمیانه میل به طلا را به عنوان پناهگاه امن افزایش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۲۷.۶۲ دلار و پلاتین با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۹۲۲.۱۸ دلار رسید.

انتهای پیام/۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا