اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/12

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آسیا کاهش یافت که از جمله می تواند ناشی از نشانه هایی از اعمال سیاست های پولی فشرده فدرال رزرو در نشست امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلای امن در بحبوحه کاهش تنش های ژئوپلیتیکی جهانی، قیمت طلا را از بالاترین رقم ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست های نرخ بهره بالای فدرال رزرو آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تمرکز فعلی سرمایه گذاران روی نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو است که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.
با این حال، برخی انتظار دارند که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به دلیل نرخ بالای تورم، اقدامات سختگیرانه ای را پیشنهاد کند.
افزایش تورم باعث شده تا معامله گران انتظارات خود را از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره کاهش دهند. در حال حاضر انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا برای اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد.
نرخ بهره بالا برای طلا مضر است زیرا هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید این فلز گرانبها را کاهش می دهد.
ارزش دلار نیز افزایش یافته و به بالاترین ارزش خود در ۶ ماه گذشته رسیده است. افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می کند و تمایل به آن را کاهش می دهد.

در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار و پلاتین ۰.۲۶ درصد کاهش یافت و به ۹۳۵.۴۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا