اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/17

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و افزایش خوش بینی نسبت به کاهش سیاست های پولی توسط فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت.

قیمت طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت طلا در اوایل معاملات روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه گذاران به دنبال آمار اشتغال در ایالات متحده هستند که نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در حال کاهش است.

آستین گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو روز جمعه گفت که سیاست پولی بانک مرکزی در سال جاری کاهش خواهد یافت. نرخ بهره بالا برای فلزات گرانبها از جمله طلا مضر است، زیرا هزینه نگهداری آنها را به عنوان سرمایه غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آنها را کاهش می دهد.

از سوی دیگر، تنش زدایی در خاورمیانه و امید به اجتناب از جنگ همه جانبه، تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن را کاهش داده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ درصد افزایش یافته است، علی رغم تورم بالا و بی ثباتی در مقایسه با زمانی که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش داد. قیمت طلا در ماه آوریل به رکورد جدیدی رسید. دلایل اصلی این امر را می توان خرید زیاد بانک های مرکزی، تقاضای زیاد از بازارهای آسیایی و درگیری های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷.۱۶ سنت رسید. پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش به ۹۵۵.۸۰ دلار معامله شد.

انتهای پیام/۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا