اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/08 |برنت 89 دلار و 50 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تنش ها در خاورمیانه باعث افزایش قیمت نفت شده است اما افزایش قیمت دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داده است. آنها نرخ بهره را کاهش دادند و از افزایش شدید قیمت نفت جلوگیری کردند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت یا ۰.۳۴ درصد افزایش به قیمت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله شد.
نگرانی در مورد عرضه نفت در بحبوحه تنش های ادامه دار در خاورمیانه از قیمت نفت حمایت می کند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد بررسی حمله حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر و حمله این رژیم به غزه نمی‌تواند تأثیری بر اقدامات این رژیم داشته باشد، اما خطرناک است. عواقب.

رژیم صهیونیستی با وجود هشدار متحدانش مبنی بر تلفات سنگین در این منطقه، روز پنجشنبه حمله به رفح را آغاز کرد.
تحلیلگران انتظار دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت کنند.
داده های اقتصادی آمریکا که دیروز منتشر شد نشان داد که تورم در آن کشور در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲.۷ درصد افزایش یافته است که بالاتر از هدف بانک مرکزی آن کشور است.
انتظار می رود فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را ثابت نگه دارد.
این داده های اقتصادی نشان می دهد که نباید به این زودی ها انتظار کاهش نرخ بهره را داشته باشیم.
دلار در حال حاضر به بالاترین ارزش خود در برابر ین در ۳۴ سال گذشته رسیده است که یکی از دلایل آن افزایش نرخ تورم بوده است.
از سوی دیگر هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت که پایان نفت به این زودی ها نخواهد رسید. تقاضا برای انرژی آنقدر سریع است که انرژی های جایگزین نمی توانند جایگزین نفت شوند. بنابراین تمرکز باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای باشد نه استفاده از نفت.
انتهای پیام/۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا