اقتصاد جهان

گوگل 20 کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از سی ان ان، گروهی که اخیرا اعتراضی علیه قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی ترتیب داده بودند، اعلام کردند که این شرکت ۲۰ کارمند دیگر را به دلیل شرکت در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه “هیچ فناوری برای آپارتاید” که اخیرا اعتراضی را در خارج از دفاتر گوگل ترتیب داده بود، در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر ۳۰ کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، ۲۰ نفر دیگر را نیز اخراج کرده است.

این گروه ادعا می کند که برخی از کارکنان اخراج شده “ناظران غیرشرکت کننده” بوده اند و فعالانه در اعتراضات و تحصن های روز سه شنبه دو هفته پیش در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا شرکت نکرده اند.

این بیانیه اخراج‌های گسترده در گوگل را محکوم کرد و آن را یک «اقدام انتقام‌جویانه و ناامیدکننده» خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که در نتیجه اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه برای CNN ارسال شد تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری وجود دارد.

در همین حال، سازمان دهندگان تظاهرات می گویند برخی از کارگران اخراج شده باعث ناآرامی در دفاتر گوگل نشده اند.

غول فناوری No Apartheid در بیانیه ای گفت که گوگل ناراحت است زیرا مدیران این شرکت از قدرت نشان داده شده توسط کارگران در طول اعتصاب تاریخی سه شنبه گذشته و واکنش نامناسب آنها خجالت زده شده اند.

در ادامه بیانیه آمده است: «اکنون این شرکت با همه کارمندانی که از نظر فیزیکی در نزدیکی تظاهرات بوده اند، از جمله آنهایی که اصلاً در کمپین حضور نداشتند، ملاقات می کند.

بر اساس گزارش CNN، کشتار غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت آمریکا از اسرائیل در هفته‌های اخیر در دانشگاه‌ها و شرکت‌های تجاری در سراسر این کشور افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله حماس در ۷ اکتبر ظاهر شد، در حالی که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از ۳۴۰۰۰ کشته از ۷۰ درصد کشته ها برجای گذاشته است. قربانیان زن و کودک هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا