اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/17 |برنت 83 دلار و 29 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت نفت خام عربستان سعودی برای فروش به بیشتر مناطق و بدتر شدن چشم انداز آتش بس در غزه، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت. به این ترتیب نگرانی از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت خیز خاورمیانه افزایش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۴۷ سنت با ۳۶ سنت معامله شد.
عربستان سعودی در ماه ژوئن قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را افزایش داد که نشان دهنده افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را در سه ماه گذشته ثبت کردند. نفت برنت هفته گذشته بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را از دست دادند. انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و تعویق احتمالی کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور از جمله دلایل کاهش قیمت نفت بود.
از سرگیری مذاکرات آتش بس در غزه تأثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی بر افزایش قیمت نفت را کاهش داده است.
اما چشم انداز توافق آتش بس بدتر شده است. حماس در ازای آزادی گروگان ها خواستار پایان جنگ شده است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این درخواست را رد کرده است.
از سوی دیگر شرکت های انرژی آمریکایی برای دومین هفته متوالی تعداد چاه های فعال نفت و گاز را کاهش داده اند. تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده به ۴۹۹ کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ است.
انتهای پیام/۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا