طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در آغاز معاملات امروز با افت ارزشی دوباره افزایش یافت. این روند نزولی سکه امامی را وارد کانال ۴۱ میلیونی کرد. روز چهارشنبه کاهش قیمت جهانی اونس طلا و دلار منجر به روند نزولی در بازار طلا شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در آغاز معاملات روز چهارشنبه بار دیگر روند نزولی را آغاز کرد. کاهش قیمت در بازار طلا تحت تاثیر کاهش قابل توجه قیمت جهانی اونس طلا و کاهش قیمت دلار بود.

عکس صفحه 1 مه 2024 در 1:08:31 ب.ظ

معاملات طلا به حداقل رسیده است

نوسانات بالای بازار ارز و همچنین اعتراض دلالان طلا به راه اندازی سامانه جامع معاملات، معامله گران بازار طلا را به احتیاط ترغیب کرده و معاملات این بازار را به حداقل ممکن رسانده است.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۲۸۶ دلار معامله می شود. قیمت جهانی طلا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ دلار کاهش یافت.

قیمت نقره در مسیر نزولی قرار گرفت

اونس جهانی نقره به ۲۶ دلار و ۳۹ سنت رسید که کمتر از یک دلار کمتر از روز گذشته است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی ۵۲ هزار و ۶۸۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۹۵۰ تومان کاهش داشته است.

قیمت سکه سنگین نیم میلیون تومان کاهش یافت

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با افت ۴۰۰ هزار تومانی در انتهای کانال ۲۴ میلیونی قرار دارد، در حالی که ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می شود. قیمت سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افت به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کمترین کاهش ارزشی را در خانواده سکه دارد.

حباب سکه از کاهش قیمت عقب ماند

در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا در حال کاهش است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل سه میلیون و ۴۱۲ هزار تومان با ۴۵ هزار تومان کاهش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۳۶۶ هزار تومان است.

حباب سکه امروز در همه قسمت ها کاهش یافته است، اما این کاهش حباب به اندازه افت قیمت قطعات سکه نیست. حباب سکه امامی ۱۰۰ هزار تومان، سکه بهار ۶ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۶ هزار تومان و سکه گرمی ۴۰ هزار تومان است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا