طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 6 آذر ۱۴۰۲ / تدوام روند کاهشی در بازار طلا

به گزارش ایران تحلیل، امروز دوشنبه ۱۵ آذرماه نوسانات قیمت طلا و سکه تا زمان نگارش این خبر مشاهده می شود. هر دو قیمت طلا توهم قیمت سکه امامی نسبت به ظهر دیروز کاهشی است اما قیمت سکه امامی نسبت به آخرین قیمت روز گذشته اندکی افزایش یافته و بهار آزادی نیز صعودی است. اما سایر قطعات سکه نیز روند نزولی را نشان می دهد.

امروز قیمت دلار مثل دیروز در کانال ۵۰ هزار تومانی روند کاهشی اما افزایشی وجود دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان نگارش این خبر قیمت طلا دو میلیون و ۴۳۷ هزار تومان است که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود چهار هزار تومان کاهش داشته است. در این ساعت دیروز طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۵۴ هزار تومان ارزش داشت.

اما نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۸ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان است؛ حدود چهار هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. سکه دیروز ۲۸ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان معامله شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان در حال معامله است. دیروز در عین حال سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با کاهش ۱۵ هزار تومانی نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. با این حال حباب نیم سکه حدود ۸۰ هزار تومان کوچک شده و اکنون در سه میلیون و ۳۲۵ هزار تومان است.

همچنین ربع سکه امروز با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۴۰ هزار تومان کاهش یافته و اکنون به ۴ میلیون و ۳۳۴ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی هم اکنون با دو هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۴۸ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت بعد از ظهر دیروز، سکه گرمی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۲۰ هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۸۱۵ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود پنج هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان معامله شد.

ادامه روند افزایشی قیمت ها

قیمت جهانی طلا امروز با بازگشایی بازارهای جهانی همچنان در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۰.۳۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۱۵ دلار رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۶۲ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با وجود روند افزایشی قیمت انس، سایه رکود و کاهش قیمت همچنان بر بازار طلای ایران حاکم است.

در همین رابطه سهراب اشرفی کارشناس و فعال بازار طلا و جواهر، تاثیر دلار بر بازار داخلی طلا را برجسته کرد و گفت: دولت و بانک مرکزی توانسته اند قیمت دلار را در این محدوده حفظ کنند. ۵۰۰۰۰ تومان. آذر و آذر همیشه ماه های پرتلاطمی برای بازار ارز هستند و مدیریت این ماه ها مانند ماه های گذشته برای بانک مرکزی موضوع مهمی است. زیرا افزایش قیمت دلار به طلا و سکه هم کشیده می شد و قیمت آنها را افزایش می داد. (برای آشنایی بیشتر با این موضوع، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۶ آذر ۱۴۰۲ را مطالعه کنید.)

برای اطلاعات بیشتر مطالعه دو گزارش از پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۲ توصیه می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا