بانک و بیمه

مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ساخت ۲ مدرسه در استان مرکزی

به گزارش ایران تحلیل در جلسه ای با حضور سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه. مهر ایران و «جواد لنجبی» مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی برای مشارکت بانک در ساخت دو مدرسه در استان مرکزی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه یک دبستان دو کلاسه در روستای کمراب و یک مدرسه متوسطه سه کلاسه در شهرستان خنداب در استان مرکزی با مشارکت بانک قرض الحسنه ساخته شد. مهر ایران تاسیس شد.

ادامه فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی

شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست امضای این تفاهم نامه گفت: آموزش و پرورش یکی از حوزه های مهمی است که باید توسعه یابد چرا که به عنوان یکی از عوامل موثر بر توسعه کشور به شمار می رود.

وی توضیح داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود قبلاً در استان های مختلف کشور مدرسه ساخته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک پیش از این در روستای کهنانیکش از توابع شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان یک مدرسه ۴ کلاسه احداث کرده است.

وی افزود: این بانک در راستای حمایت از زلزله زدگان استان کرمانشاه، ساخت سه مدرسه جدید را در روستاهای شهرستان گیلانگرب آغاز کرده و با حقوق اهدایی، مدرسه هشت کلاسه خلیج فارس شهرستان ثلاث باباجانی بازسازی و مقاوم سازی شد. کارمندان بانک

شمسی نژاد خاطرنشان کرد: مشارکت در ساخت دو مدرسه در استان مرکزی از محل سپرده (جریمه پیش‌فرض) بانک است. بانک قرض الحسنه مهر ایران اولین بانک در کشور است که وجوه ناشی از جریمه نکول را در جریان درآمد خود گزارش نمی‌کند و در عوض آن را صرف مسئولیت‌های اجتماعی و رفاه عمومی می‌کند.

در ادامه این نشست «لنجبی» مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در بانک کرزاد الحسنه فضا وجود دارد. مهر ایران به دلیل اینکه حمایت از ساخت و ساز و نوسازی مدارس را یکی از اولویت های خود در حوزه مسئولیت اجتماعی قرار داده است شایسته تقدیر است.

وی افزود: نیاز مبرمی به ساخت دو مدرسه در شهرک خنداب و روستای کمراب وجود داشت که خوشبختانه با مشارکت بانک قرض الحسنه انجام شد. مهر ایران این وظیفه به زودی محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است که کل مبلغ قرض الحسنه بانک مهر ایران برای مشارکت در ساخت دو مدرسه مذکور ۲۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا