محیط زیست

هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، با نگاهی به گذشته و امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است حس کرد. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. بنابراین گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز با شاخص ۱۶۰ در وضعیت ناسالم برای عموم مردم (قرمز) قرار دارد، این در حالی است که دیروز هیچ یک از شهرها در وضعیت ناسالم (قرمز) ثبت نشدند.

در این راستا سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۱۰۹، ارومیه با شاخص ۱۱۲ و اهواز با شاخص ۱۰۸ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد به طوری که هیچ یک از شهرها دیروز در وضعیت ناسالم (نارنجی) بودند. ) برنامه ریزی نشده بودند.

شایان ذکر است وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای کرج با شاخص ۶۱، بوشهر با شاخص ۷۴، تهران با شاخص ۵۵، شهرکرد با شاخص ۶۲، بجنورد با شاخص ۵۲، زنجان با شاخص ۸۲، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۵۳. قزوین با شاخص ۸۲، قم با شاخص ۷۷، سنندج با شاخص ۷۶، کرمانشاه با شاخص ۵۹، یاسوج با شاخص ۸۴، اراک با شاخص ۷۱ و همدان با شاخص ۷۲، هوا سالم است (زرد).

لازم به یادآوری است روز گذشته هفتم اردیبهشت شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج، اراک و همدان هوای مطبوع اعلام شده بود. سالم (زرد).

بر این اساس امروز شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای اردبیل با شاخص ۳۷، بیرجند با شاخص ۴۵، مشهد با شاخص ۳۷ و کرمان با شاخص ۴۸ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد و زاهدان، کرمان و کرمانشاه در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است در حالی که دیروز در شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری، بندرعباس و یزد. هیچ داده ای ثبت نشد.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند. اما ۱۵ شهر سالم (زرد). چهار شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز ۱۶ شهر پاک (زرد)، ۶ شهر پاک (سبز) و ۹ شهر بدون داده ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا