ورزشی

وتمندترین فوتبالیست جهان در تایلند!/ این پسر از کل ثروت مسی و رونالدو بیشتر پول دارد

رونالدو و مسی میلیون‌ها پوند درآمد داشتند و جزو ثروتمندترین‌های دوران حرفه‌ای خود هستند، اما ثروت آنها در مقایسه با ثروت یک فوتبالیست اهل برونئی که این روزها در تایلند بازی می‌کند کمرنگ است.

این پسر ۲۵ ساله که در لس آنجلس به دنیا آمده، برادرزاده سلطان برونئی است. این پیوند خونی او را در صف وارث بخشی از ثروت ۲۰۰ میلیارد پوندی خانواده سلطنتی آسیا قرار می دهد. دارایی خالص شخصی بلژیا بیش از ۱۶ برابر بیشتر از مجموع ثروت مسی و رونالدو است.

بلژیا ثروتمندترین فوتبالیست جهان است اما از بهترین ها فاصله زیادی دارد و دوران بدی را در انگلیس پشت سر گذاشت. این بازیکن ۲۵ ساله بیشتر دوران جوانی خود را در انگلیس گذراند و برای ساوتهمپتون، چلسی و لسترسیتی بازی کرد. او برای اولین بار در سن ۱۳ سالگی توسط قدیس ها پیش از انتقال به چلسی مورد شناسایی قرار گرفت. در جریان شکست بزرگ تیم زیر ۱۶ سال ساوتهمپتون مقابل آبی ها بود که بلقیه برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت.

بلقیه گفت: در آن زمان رده سنی زیر ۱۶ سال چلسی بسیار بسیار قوی بود. همه چیز را گرفتند. به عنوان یک بازیکن جوان در انگلیس، همه به بازیکنان چلسی نگاه می کردند زیرا آنها بهترین بودند. آنها در تمام مسابقات نوجوانان پیروز شدند. ما به آنجا رفتیم و ۸-۰ یا ۹-۰ شکست خوردیم، اما این یکی از بهترین بازی های من بود. با اینکه بد شکست خوردیم، اما در آن بازی تمام توانایی هایم را نشان دادم.»

او برای آبی ها قرارداد امضا کرد اما نتوانست در کوبهام تاثیرگذار باشد و در دسامبر ۲۰۱۵ آنجا را ترک کرد. پس از یک دوره آزمایشی در استوک، او قراردادی حرفه ای با لسترسیتی امضا کرد. اگرچه او دوران خود در لستر را شگفت‌انگیز توصیف می‌کند، اما هرگز در تیم اصلی ظاهر نشد و تصمیم گرفت در سال ۲۰۲۰ به تیم برتر پرتغال ماریتیمو برود، تصمیمی که اکنون از آن پشیمان است. او بعداً گفت: “ماریتیمو به من گفت: “تو بیا اینجا و بازی کن.” این اتفاق نیفتاد و من قطعا از رفتن به آنجا پشیمان هستم. احساس می‌کنم سیاست‌های زیادی درگیر بود، چرا ماریتیمو من را می‌خواست. من احساس نمی کردم که آنها با من صادق هستند.”

بلقیه اکنون برای راچابوری قهرمان لیگ یک تایلند بازی می کند و در ۱۰ بازی دو گل به ثمر رسانده است. نقل مکان به آسیا مسیر شغلی ای نبود که بلقیه برای خود متصور بود، اگرچه به تغییر مسیر شغلی او کمک کرد. او گفت: هرگز فکر نمی کردم به آسیا بیایم. با ایجنت، مشاوران و اعضای خانواده ام نشستم و فقط به آنها گفتم: نمی توانم ریسک کنم و به باشگاه دیگری بروم و آنها به دلایلی خارج از فوتبال با من قرارداد ببندند و من بازی نمی کنم و یک سال دیگر را تلف نمی کنم. دو.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا