فناوری

ورود شیائومی، غول فناوری چین به دنیای خودروهای الکتریکی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورو نیوز: شرکت چینی شیائومی می خواهد طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود.

شیائومی، سازنده لوازم الکترونیکی مصرفی چینی، نامی آشنا برای ایرانیان است. به خصوص گوشی های موبایل شیائومی در بازار موبایل ایران شناخته شده هستند. حالا این غول فناوری چینی وارد بازار جهانی خودروهای برقی شده است. چین می خواهد طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج قدرت برتر خودروسازی جهان تبدیل شود.

شیائومی از خودروی الکتریکی خود با نام SU7 (EV) عصر پنجشنبه ۲۸ مارس رونمایی کرد.

این شرکت اعلام کرد که نسخه استاندارد SU7 یک سدان اسپرت چهار در است که با قیمت ۲۱۵۹۹۰ یوان چین معادل حدود ۳۰۰۰۰ دلار آمریکا وارد بازار خواهد شد.

قیمت نسخه سطح بالاتر همین خودرو به ترتیب از ۲۴۵ هزار یوان و ۲۹۹ هزار یوان چین شروع می شود.

به گفته موسس شیائومی، این شرکت قصد دارد اکوسیستمی برای اتصال گوشی های هوشمند، لوازم خانگی و خودروهای خود ایجاد کند. بر این اساس ارتباط بین دستگاه های شیائومی یکی از اولویت های اصلی در طراحی محصولات این شرکت است.

در این زمینه، مدیر عامل شیائومی لی جون می گوید: “هوش رمز موفقیت در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی هوشمند است و در واقع مزیت شیائومی است.” ما با تجربه ۱۴ ساله خود در تولید گوشی های هوشمند، تجربیات خوبی برای استفاده از گوشی های هوشمند به دست آورده ایم. این بار فناوری به خودروهای ما وارد شده است.”

شیائومی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که می خواهد وارد صنعت خودروهای الکتریکی جهان شود. این شرکت برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۳ از مدل SU7 رونمایی کرد.

در همین رویداد، مدیرعامل این شرکت تاکید کرد که شیائومی می خواهد طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا