فرهنگ و هنر

پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون؛ سریال‌های جایگزین نون خ و هفت سراژد‌ها :: ایران تحلیل

برخی از سریال های تلویزیونی که قرار بود سال گذشته روی آنتن برود، جادوی پخش آنها شکسته شد و در نهایت قرار است در هفته های آینده در کنداکتور پخش شبکه های تلویزیونی قرار گیرد.

برخی از سریال هایی که قرار بود سال گذشته روی آنتن بروند، جادوی پخش آنها شکسته شد و در نهایت قرار است در هفته های آینده در کنداکتور پخش شبکه های تلویزیونی قرار گیرد. پخش نوروزی این سریال به بعد از تعطیلات موکول شد.

سریال های معمایی و پلیسی چون «رخنه» و «هشتپا» قرار است به زودی پخش شود.

همچنین فصل دوم «آقای قاضی» که قرار بود در برنامه زمستانی قرار بگیرد از هفته دوم اردیبهشت ماه از شبکه دو پخش می شود، آقای قاضی در فصل دوم این سریال به پرونده های پیچیده با موضوعات مختلف می پردازد. این سریال نیز مانند فصل اول به کارگردانی سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن بر عهده سیدمحمد حسینی است.

در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را بازی می کند، وارد شعبه جدیدی به نام شعبه ۱۲۱ می شود و با داستان های متفاوتی به جنبه های دیگر معارف حقوقی می پردازد.

به نظر می رسد پس از پایان پخش «هفت سر اقدام»، مدیران سیما سریال «بادل» علی مشهدی را برای شبکه سه در نظر گرفته اند.شهرام قیدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیق. از جمله بازیگران هستند. که در سریال «بادل» بازی می کنند. همچنین چند بازیگر جدید از جمله فرزانه سهیلی و پریسا مقتدی در این سریال معرفی خواهند شد. علی مسعودی معروف به علی مشهدی نیز مانند دیگر آثارش «بادل» را نوشته است و در ۲۶ قسمت پخش می شود. .

سریال ناریا ساخته جواد افشار بعد از مدت ها بالاخره آماده پخش شد، سریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما که هم تم پلیسی دارد و هم عاشقانه. فیلمنامه سریال ناریا توسط حمید رسول پور و سامیه تاجیک در ۵۰ قسمت نوشته شده است. «عیار» یک سریال عاشقانه تاریخی است که زمان دقیق آن مشخص نیست. این سریال در دوره صفویه می گذرد. مهیار عیار به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی و تهیه کنندگی بهروز مفید برای پخش از شبکه دو تولید می شود. این سریال در ۳۰ قسمت تولید شده است. در این سریال کامران تفتی، متین ستوده، بهنام تشکر، محمود جعفری، صفا آقاجانی، مهرداد ضیایی، پریا مردانیان، دانیال نوروش، بهراد خرازی، سمند معروفی، بابک نوری و… به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال دیگری که سال گذشته شایعه پخش آن به گوش می رسید «مادر سوجان» بود، سریالی با بازی ثریا قاسمی که داستان زندگی سال های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ را روایت می کند و با محوریت شخصیت مقاوم زنان ایرانی و اهمیت نهاد خانواده داستان بیشتر برگرفته از زندگی سوجان، دختری گیلانی است که در خلال آن قسمت های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان نیز روایت می شود. معاون صدا و سیما در گفت وگو با تسنیم از ادامه تصویربرداری «مادر سوجان» در ۶۰ قسمت خبر داد. امسال منتشر خواهد شد.

از غریبه تا اختاپوس

تصویربرداری «غریبا» به کارگردانی سروش محمدزاده با حضور بازیگرانی چون پژمان بازغی و حمید گودرزی این روزها در ترکیه ادامه دارد. سروش محمدزاده تاکنون سریال های متعددی ساخته است که آخرین آن سریال «سوران» بود که در حال و هوای تاریخ معاصر و با محوریت یکی از قهرمانان کرد کشور ساخته شد.

«فراری» که یکی از آثار تازه تولید تلویزیون است، به فصل دوم خود رسید. داستان این فصل در دهه ۸۰ می گذرد. به گفته تهیه کننده، در این قسمت ها زمان سریال تغییر می کند و شخصیت اصلی داستان دیگر یک نوجوان ۱۳ یا ۱۴ ساله نیست، بلکه تبدیل به یک جوان تقریبا ۲۱ ساله شده است. این مجموعه به کارگردانی امیر داسارگر در واقع نگاهی آزاد به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم و اثر اقتباس آزاد، نگاهی به سبک زندگی و سبک زندگی شهدای مدافع حرم و روایتی اجتماعی است. قهرمان این سریال نوجوانی است که به گفته تهیه کننده سریال برای ایفای این نقش انتخاب شده است، بازیگری که اولین تجربه اوست که نامش هادی در سریال است.

تصویربرداری سریال «هشت پا» ساخته احمد معظمی نیز به پایان رسیده است و «رویان» داود بیدل دیگر سریالی است که قرار است پخش شود.

علی غفاری این روزها سریال «رخنه» را کارگردانی می کند، درام معمایی با محوریت هوافضا که سال گذشته کلید خورد. داستان این سریال به قدرت موشکی ایران برمی گردد که بازیگران مختلفی در آن به ایفای نقش می پردازند و مهدی شفیعی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

پس از تولید و پیش تولید ۱۰ سری

در این میان می توان به سریال هایی اشاره کرد که در مراحل مختلف تولید از جمله مذاکره، نگارش، پیش تولید، تولید، پس از تولید و یا آماده پخش هستند، مانند «مسیر اصلی» به کارگردانی محمدرضا خوردمندان درباره استاد بهاروند. ، یک دانشمند در زمینه سلول های بنیادی یا “سرنخ ۲”. «روزهای لاجوردی» با محوریت زندگی شهید لاجوردی، «سرباز کوچک امام» درباره آزاده سرافراز مهدی طحانیان و «تیره» که به مبارزات عشایر ایرانی علیه استعمار انگلیس می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا