محیط زیست

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور و همچنین البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و شمال غرب اصفهان و همچنین در برخی نقاط کشور قرار دارند. چهارمحال و بختیاری به ویژه در ساعات بعدازظهر ابری، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: شنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین در دامنه های شرقی زاگرس مرکزی شامل استان های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس و در یزد. در نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در بعدازظهر و بارش شدید باران در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: روز یکشنبه علاوه بر تداوم این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان به تدریج در ساعات بعدازظهر با هجوم باد. موج متوسط ​​جوی به سمت غرب کشور، آبرانکی، بارش پراکنده باران و وزش باد در مناطق غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز دوشنبه این سامانه در کل کمربندی غربی، دامنه های شمالی و جنوبی البرز، استان های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال است. همچنین روز سه شنبه در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز ابری و بارش خواهد بود. در قزوین، البرز و تهران کاهش می یابد و وسعت ابر و بارش در استان های واقع در نیمه شرقی کشور در شهرستان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خواهد بود.

وی گفت: طی دو روز گذشته در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ رخ داده و در برخی مناطق شرق کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. شمال خلیج فارس روز دوشنبه و از روز سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف است، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداکثر ۲۷ و حداقل. ۹ درجه سانتیگراد و در روز شنبه نیمه ابری گاهی افزایش وزش باد شدید و بارش باران پیش بینی می شود. حداکثر ۲۵ و حداقل ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا