اخبار اقتصاد ایران

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه ۶۳ کیلوولت رشت شمالی- پوشش- مقدم

پروژه تعویض هادی پرظرفیت خط ۶۳ کیلوولت مدار دوم رشت شمال – کاور – مقدم به طول ۱۷ کیلومتر قبل از پیک بار سال آینده به بهره برداری می رسد.

ایران تحلیل، محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه های حیاتی و از جمله ۱۸۰ اقدام عملیاتی تدوین شده توسط وزارت نیرو برای عبور موفقیت آمیز پیک بار است، گفت: سال آینده خط ۶۳ کیلوولت شمال رشت – پاپاش – مقدم به طول ۱۷ کیلومتر با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

دشت بوغور در خصوص اهمیت این پروژه گفت: در این پروژه بدون احداث دکل و با تعویض و تقویت سیم هادی و اتصالات معیوب ظرفیت انتقال خط به میزان قابل توجهی ارتقا می یابد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با نگاه به حفظ محیط زیست اجرا می شود، گفت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و با توجه به طبیعت بسیار زیبای استان، این طرح دوستدار محیط زیست بوده و به نوعی طرحی پاک به حساب می آید. و آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با تاکید بر اجرای پروژه ها با هدف حفظ منافع مردم افزود: تلاش می شود تا حد امکان از احداث پروژه در قطعه خط جلوگیری و افزایش یابد. ظرفیت انتقال خط با تعویض سیم ها. در این صورت بدون ایجاد مرز جدید، منافع هم استانی های عزیز تامین می شود و هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد شد.

لازم به ذکر است در این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا