اخبار بورس

پیش بینی بورس دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص‌های بورس امروز برای سومین روز متوالی رشد کردند. روز یکشنبه بازار سهام افزایش جزئی را در شاخص کل ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز در روز رشد کرد و روند بهتری نسبت به شاخص بورس داشت. شاخص کل با ۱۲۱۰ واحد رشد معادل ۰.۰۶ درصد این شاخص در رقم ۲۱۲۸۰۰۰ واحد قرار گرفت.

امروز صداشت، ساشهید و شپدیس نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای شستا، شپنا و کگل نیز نمادهای قرمز رنگ بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند. در فرابورس نمادهای هرمز، شگویا و آریا بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای الشیش، فسبا و علیس بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

پیش بینی بازار سهام برای روز دوشنبه

بازار سهام در روز یکشنبه چرخش محسوسی به سمت بازارهای کوچک و متوسط ​​داشت و از شاخص هم وزن پیشی گرفت. به نظر می رسد معامله گران از نمادهای معیار ناامید شده اند و دوباره به سمت سهام های کوچک و متوسط ​​متمایل شده اند.

قیمت دلار در روز یکشنبه ثابت ماند و هیجانات بورس نیز به همین نسبت کاهش یافت. می توان گفت کاهش قیمت دلار در روز یکشنبه یکی از دلایل بی توجهی معامله گران به شاخص سازان بوده است. به ویژه گروه های مثبت بازار شامل ریالی روز یکشنبه بود./تجارت نیوز

آیا بازار فردا رشد خواهد کرد؟

از هفته گذشته که دلار روند صعودی را آغاز کرد، تا این لحظه شاهد رشد مشخصی در بازار نبودیم. تغییرات ۱۲۰۰ واحدی شاخص کل تنها یک نکته را نشان می دهد: سرمایه اجتماعی در بورس برای مدت طولانی از بین رفت و اگرچه نرخ دلار افزایش یافت. تغییر چندانی در بورس تهران نمی بینیم اما در صورت کاهش قیمت دلار ممکن است بازار دوباره سقوط کند.

تصمیماتی مانند بخشنامه اخیر مربوط به گروه پالایشگاهی به ما نشان می دهد که بازار چه از منظر سیستماتیک و چه غیرسیستماتیک دارای ریسک است زیرا سیاست گذار تصمیمات خود را بر اساس بازار سرمایه نمی گیرد و بورس در اولویت نیست.

به نظر می رسد بازار فردا مانند بازار امروز باشد و خبر چندانی در بازار نباشد. انتظار می رود که برخی از گروه ها مانند بازار امروز تقاضا داشته باشند. و تقاضای شاخص ابزارها کمی بعید به نظر می رسد، این احتمال وجود دارد که تغییرات در محدوده سه تا چهار هزار واحد باشد./ایمنا

بررسی فنی شاخص جامع بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز ۱۲۰۶ واحد افزایش یافت و این افزایش نسبت به شاخص با همین وزن بسیار کمتر بود. شاخص وزن برابر امروز روز بهتری را پشت سر گذاشت و ارزش ۷۱۲۳ امتیاز نشان دهنده رکورد افزایش است. بهمن ماه خود را برای کاهش افت چند روز گذشته و هفته گذشته ثبت کرده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش هفته گذشته به ۲.۱ میلیون واحد رسید که میانگین متحرک ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه شاخص نامیده می شود و اهالی بازار به وزن دهی در ۲۰۰ روز اهمیت زیادی می دهند. میانگین روزانه بازار

اگر شاخص کل این حمایت ها را از دست بدهد (یا از دست بدهد)، اتفاقی که برای شاخص کل در محدوده ۲.۲ میلیون واحدی در تابستان امسال افتاد، برای آینده بازار و شاخص در ماه های آینده سخت خواهد بود.

اما تاکنون این میانگین ها جایگاه بهتری را به خود اختصاص داده اند و کارشناسان بازار سرمایه امیدوارند این میانگین ها در سطوح حمایتی بسیار خوبی عمل کنند تا شاهد افزایش بازدهی بازار سرمایه برای روزهای پایانی سال جاری و شاخص کل سال ۱۴۰۲ با اعداد بالاتر./اکوایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا