طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار در سال آینده / کف و سقف قیمت دلار چقدر است؟

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازار مالی در گفت و گو با ایران تحلیل گفت:






قیمت دلار در هفته گذشته دی تحت تاثیر اخبار سیاسی ماه ۲۲۵۰ تومان افزایش را ثبت کرد که در ۱۰ ماه گذشته بی سابقه بود. مجتبی دیبا، تحلیلگر بازار مالی، کف ترازنامه دلار را حدود ۵۲ هزار تومان می داند و معتقد است که این تبصره سقف قیمتی قبلی را تا بهار ۱۴۰۳ خواهد شکست.



به گزارش ایران تحلیل، در دو روز ابتدایی هفته گذشته قیمت دلار در نیمه بالای کانال ۵۳ هزار تومان در نوسان بود و با وجود آرامش حاکم بر اوضاع سیاسی، تاکنون به قیمت ۵۱ هزار تومان بازنگشته است. حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها .

تصویر JPEG-4CB7-BF73-FF-0

کف دلار به ترتیب ۵۲۰۰۰ تومان

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی و تحلیلگر بازار مالی با نگاه فنی به شاخص دلار، قیمت ۵۲ هزار تومان را منطقه جدید تعادلی این اسکناس دانست. وی در این خصوص به ایران تحلیل گفت: هفته گذشته مقاومت ۵۲ هزار تومانی قبض آمریکا به دلیل سیگنال های سیاسی نامطلوب شکسته شد و در این منطقه عقب نشینی شمع رخ داد.در مرحله بعد سقف مقاومت ۵۳۵۰۰ بود. تومان شکسته شد و هدف مقاومتی بعدی ممکن است قیمت ۵۵۷۰۰ تومان باشد.

وی قبل از حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست های کشورهای همسایه قیمت دلار را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

دلار ۶۰ هزار تومان می ارزد؟

این تحلیلگر اقتصادی توضیح داد: در صورت ورود حجم (عرضه دلار) به بازار ارز، باز هم می توان کف حمایتی ۵۲ هزار تومانی را برای دلار در نظر گرفت.

اما آیا در صورت ارسال سیگنال های سیاستی مطلوب، قیمت دلار به کف کانال ۵۲ هزار تومان بازمی گردد؟ دیبا در پاسخ به این سوال گفت: بله. اما بازه بین ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان را دیگر نمی توان برای این اسکناس در نظر گرفت. منطقه قیمتی جدید و متعادل در محدوده ۵۲۰۰۰ تومانی شکل گرفته است. به نظر می رسد کف قیمت دلار تا انتخابات و سال آینده در محدوده ۵۲ هزار تومانی تثبیت شود. اما شکستن سقف ۶۰ هزار تومان هم قابل تامل است.»

وی تاکید کرد: همه پیش‌بینی‌ها به اتفاقات آینده بستگی دارد، اما با توجه به اطلاعات موجود و با در نظر گرفتن موضوع انتخابات، محدوده ۶۰ هزار تومانی را می‌توان محدوده بعدی حرکت دلار در سال آینده دانست.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا