طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت دلار 11 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






دلار روز دوشنبه با کاهش باز شد و با ادامه معاملات افزایش یافت. افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار این اسکناس را کانالی افزایش داد. معامله گران فارکس انتظار دارند که دلار در برابر بازگشت به کریدور پنجم مقاومت کند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز دوشنبه با کاهش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد. اما در پایان معاملات با افزایش ۵۰۰ تومانی از کف کریدور ششم دور شد. این اسکناس در سومین روز هفته در انتهای کانال اول راهرو ششم بسته شد.

با وجود اینکه معامله گران می گویند عرضه و تقاضا متعادل است اما با توجه به آرامش سیاسی و عدم وجود سیگنال صعودی در بازار ارز، رشد تقاضا را می توان دلیل افزایش قیمت دلار دانست. به نظر می رسد قیمت دلار در برابر بازگشت به کریدور ۵۰ هزار تومانی مقاومت می کند و به راحتی از کریدور ششم دست نمی کشد.

برای پیش بینی کاهش قیمت دلار از چه اهرمی استفاده می شود؟

اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که محدوده بین ۶۳ هزار تا ۳۰۰ تومان نشان‌دهنده سقف فعلی قیمت دلار در کوتاه‌مدت است. آنها کف کریدور ششم را منطقه حمایتی مهمی برای قیمت دلار می دانند و معتقدند این لایحه در صورت بروز اخبار مساعد سیاسی، منطقه حمایتی را راحتتر خواهد شکست.

تحلیلگران بازار ارز، کف قیمت دلار در ماه ها خرداد و تیر آنها می دانند و می گویند که با نزدیک شدن به پایان تابستان، ادامه سیاست های سرکوب برای بازارسازان دشوارتر خواهد شد. زیرا مشکلات کلان اقتصادی کشور باعث افزایش قیمت دلار خواهد شد. آنها می گویند اگر بازارساز نتواند به سیاست های تنظیم بازار ارز ادامه دهد، قیمت به راحتی می تواند از کریدور هفتم عبور کند.

قیمت درهم با نوسانات قیمت دلار همراه شد

قیمت درهم روز دوشنبه مانند دلار با افت ۱۰۰ تومانی باز شد اما نسبت به یکشنبه ۲۰۰ تومان رشد کرد و در ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد. تتر در سومین روز هفته در انتهای کانال با قیمت ۶۱ هزار تومان باز شد، اما با افزایش ۹۰۰ تومانی تا قیمت ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان به معاملات ادامه داد.

لازم به ذکر است اسکناس و حواله دلار در روز دوشنبه برخلاف دو روز اول هفته کاهش یافت. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان فروخته شد.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز ایران تحلیل مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا