طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه با رشد قیمت دلار در روز دوشنبه همراه شد و در هر قیمت و اوزان افزایش یافت. روند صعودی بازار طلا هر مثقال را نیم میلیون تومان گران کرد و سکه امامی را وارد کانالی بالاتر کرد. پیش بینی اقتصاددانان از این بازار به رشد قیمت دلار بستگی دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته ۵۰۰ تومان افزایش یافت. افزایش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۱۳۰۰ هزار تومانی رخ داد و تنها قطعه ای که در کانال حرکت صعودی داشت، سکه امامی بود.

اسکرین شات 29 آوریل 2024 در 5:07:05 ب.ظ

آیا محدودیت در بازار طلا موقتی است؟

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بروز هر گونه روندی در بازار طلا تحت تأثیر نوسانات قیمت دلار است. اگرچه سیاستگذاران همیشه سعی می‌کنند چارچوب قیمتی خاصی را برای دلار ایجاد کنند، اما تحلیلگران اقتصادی اقدامات سیاست‌گذاران برای مهار قیمت‌ها را موقتی می‌دانند و تصور می‌کنند که قیمت‌ها مسیر خود را طی خواهند کرد. با این حال، آنها می گویند در هفته های آینده نباید منتظر افزایش عجیب قیمت طلای داخلی باشیم.

کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد توصیه می‌کنند که خریدهای خود را سرسام‌آور کرده و از علامت‌گذاری پرهیز کنند.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا با قیمت ۲۳۳۲ دلار معامله می شود که کاهشی نزدیک به ۶ دلاری را به ثبت رسانده است. اونس جهانی نقره نیز ۲۷ دلار و ۲۴ سنت قیمت دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ با ۴۹۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار تومان معامله شد.

سکه امامی رشد میلیونی داشت

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه با نیم میلیون تومان افزایش در ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی روز دوشنبه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۶۱ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش به ۳ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۱۱ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز دوشنبه در همه بخش ها رو به افزایش بود. حباب سکه امامی ۷۷۱ هزار تومان، سکه بهار ۸۷ هزار تومان، نیم سکه ۶ هزار تومان، ربع سکه ۳۴۹ هزار تومان و سکه گرم ۱۲۵ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا