طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت دلار 17 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز یکشنبه با افت ۶۰۰ تومانی از کریدور ششم به انتهای کانال اول بازگشت. روند نزولی قیمت دلار تحت تاثیر امیدواری معامله گران به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران شکل گرفت. فعالان بازار ارز بازگشت دلار به مراحل پایانی کریدور ۵۰ هزار تومانی را در هفته جاری پیش بینی می کنند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار از روز یکشنبه با کاهش ارزش بازگشایی شد. اسکناس دلار هفته گذشته محدوده حمایتی خود را در کانال دوم کریدور ششم از دست داد و در اولین روز معاملاتی هفته یعنی یکشنبه به انتهای کانال اول کریدور ششم بازگشت.

معامله گران تاثیر اخبار مثبت سیاسی را در شکل گیری روند نزولی بازار ارز موثر می دانند. بررسی توسط خبرنگار ایران تحلیل بازار ارز نشان می دهد که معامله گران نسبت به بورس محتاط شده اند. آنها معتقدند تنش‌های هفته‌های اخیر بین ایران و اسرائیل هیچ محدودیت سیاسی برای ایران ایجاد نکرده است و سفر گروسی به تهران را آغاز جدید مذاکرات برجام توصیف می‌کنند.

آیا کاهش قیمت دلار موقتی است؟

معامله گران می گویند که در صورت وقوع این رویداد سیاسی، قیمت دلار می تواند برای مدتی به کریدور پایین فشار وارد شود.

برخی از کارشناسان اقتصادی کاهش قیمت دلار را موقتی می دانند و معتقدند اخبار مثبت سیاسی منجر به کاهش هیجان اولیه در بازار شده است. آنها می گویند همه بازارهایی که در ایران مدل سرمایه گذاری محسوب می شوند مانند بورس، طلا، دلار، سکه، املاک و خودرو در کشور ما به بازار سرمایه گذاری تبدیل شده اند و نابودی هر بازاری منجر به جهش می شود. بازار بعدی

تتر به انتهای کانال ۶۱ هزار تومانی بازگشت

قیمت درهم روز یکشنبه با ۳۰۰ تومان کاهش به ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. تتر روی ۶۱۰۰۰ ۵۰ تومان بود و ۸۵۰ تومان سقوط کرد.

لازم به ذکر است قیمت دلار و حواله امروز بیش از ۱۰۰ تومان افزایش یافت. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان فروخته شد.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز ایران تحلیل مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا