طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 27 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در چهارمین روز هفته تحت تاثیر حمله سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق افزایش یافت. این اقدام دستکاری ارزی این سیاست را برای تثبیت بازار ارز حذف کرد. اقتصاددانان بر این باورند که تأثیر چنین اخباری کوتاه مدت است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز سه شنبه ششم دی در عین حال افزایش ۵۰۰ تومانی داشت که بانک مرکزی از ابتدای هفته سعی کرد با ارز پاشی و پیام درمانی قیمت ها را در بازار ارز کنترل کند. اسکناس آمریکا در آخرین معامله روز سه شنبه با قیمت ۵۲ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد.

نیمه شب دوشنبه، خبر حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل عراق، منجر به معاملات پشت پرده در بازار فردا شد. در بازار ارز، اخبار سیاسی و تنش در منطقه مورد توجه فعالان بازار ارز قرار گرفت و تقاضا را افزایش داد.

حمله موشکی شامگاه دوشنبه واکنش های گسترده ای را برانگیخت. تعدادی از اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند که این حمله تکلیف احیای برجام را برای همیشه روشن خواهد کرد. آنها گفتند جو بایدن باید به مماشات با ایران پایان دهد و از مذاکرات برای احیای توافق هسته ای خارج شود. با این حال، اقتصاددانان می گویند اخبار سیاسی می تواند دلار را گرانتر کند، اما بایدن قطعا از توافق هسته ای خارج نمی شود.

دلار گران می شود؟

نگرانی برخی معامله گران از تحولات قیمت دلار در روزهای باقی مانده است و می گویند سیاست ارزی بانک مرکزی تا انتخابات ادامه خواهد داشت و شاید این صورت حساب در روزهای آینده ۵۳ هزار تومان باشد اما سیاست گذار ارزی ردپای دلار تا کانال ۵۲ هزار تومان خواهد بود.

روز سه شنبه نیز قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش یافت. دلار سلیمانیه با ۵۵۰ تومان افزایش به ۵۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. دلار هرات با قیمت ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد و ۳۰۰ تومان افزایش یافت. درهم امارات با ۱۰۰ تومان افزایش با قیمت ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان معامله می شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا