طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 29 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






نرخ دلار در آغاز معاملات روز شنبه روند صعودی را ثبت کرد. معامله گران خروج سرمایه از بورس و افزایش تقاضا در ماه های پایانی سال را دلیل روند صعودی قیمت ها در بازارهای مالی می دانند.



چیزی را گزارش کنید کسب و کاراخبارقیمت ۲۸ تومان بهمن با افزایش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد. روند رشد تدریجی دلار از اواسط هفته گذشته به طور پیوسته ادامه داشته و تا ابتدای هفته جدید نیز ادامه داشته است. امروز نرخ ارز آمریکا در کریدور ۵۰ هزار تومانی ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان افزایش یافت و یک کانال بالاتر رفت. روز شنبه دلار در سطح اول کریدور کانال ۶ ۵۰ هزار تومان معامله شد.

برخی معامله گران خروج شدید سرمایه از بورس را دلیل افزایش قیمت در بازار ارز و طلا عنوان می کنند. لازم به ذکر است شاخص کل در اولین روز هفته با افت شدید ۱۸ هزار و ۵۱۷ واحدی ۰.۸۹ درصدی این شاخص را به ثبت رساند و ۳۳۵ میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. به نظر می رسد فعالان بازار مالی بازار ارز را جذاب تر از سایر بازارها می دانند.

آیا ثبت نام خودروهای وارداتی باعث کاهش رشد دلار شده است؟

به گفته معامله گران، موضوع ثبت نام خودروهای وارداتی در حال حاضر تا حدودی رشد دلار را در هفته های پایانی سال کاهش داده است. اگرچه برخی از ریزش‌کنندگان بازار نیز معتقدند در روزهای آینده شاهد افزایش شدید قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی کشش لازم برای ایجاد جهش های بزرگ در مدت زمان کوتاه را ندارد.

با توجه به روند آرام و مستمر صعودی دلار و حرکت اسکناس های آمریکایی در محدوده مشخصی، فعالان بازار ارز پیش بینی می کنند که دلار در هفته جاری در کریدور ۵۰ هزار تومان باقی بماند و در محدوده مذکور رشدهای محدودی داشته باشد. آنها معتقدند اگر قیمت دلار کاهش یابد، روند صعودی شکسته خواهد شد.

درهم افزایش یافت

لطفا توجه داشته باشید که شنبه ۲۸ بهمن تحولات قیمت در اکثر ارزها در حال افزایش بود. درهم با قیمت ۷۰ تومان و با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با ۱۰۰ تومان افزایش به ۵۶ هزار تومان رسید. پوند انگلیس روز شنبه ۴۰۰ تومان رشد کرد و ۷۰ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با ۲۰۰ تومان افزایش به ۶۰ هزار و ۶۱۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا