طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 13 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه با کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت جهانی اونس طلا همزمان شد. سکه امامی روز چهارشنبه یک کانال افت کرد و بیشترین افت قیمت را به ثبت رساند. به نظر می رسد با کاهش اعتراض صنف طلا و تقاضای پذیرش اجرای سامانه جامع معاملات، کاهش قیمت دلار دلیل اصلی بازار طلا در پنجمین روز هفته بوده است.

پیش بینی بازار طلا با دلار مرتبط بود

معامله گران بازار طلا می گویند: نوسانات شدید قیمت ها باعث شده فعالان بازار تمایلی به مبادله نداشته باشند و به همین دلیل بازار طلا همچنان در رکود به سر می برد.

فعالان بازار طلا چشم به راه قیمت دلار هستند. از سوی دیگر فعالان بازار ارز نیز خوشبین هستند که در روزهای آینده سیگنال های خبری مطلوبی از کاهش قیمت دلار به گوش می رسد.

معامله گران بازار طلا می گویند: تقاضای قابل توجهی در بازار برای خرید طلا و سکه وجود ندارد و تا زمانی که بازار ارز به ثبات نرسد و اخبار سیاسی روند و معاملات بازار را مشخص نکند، نمی توان توسعه بازار فلز زرد را پیش بینی کرد. آنها می گویند که اونس جهانی طلا در حال حاضر روند ثابتی ندارد و در روزهای اخیر نوسان داشته است. بنابراین با وجود کاهش، تغییر قیمت جهانی طلا چندان قابل توجه نبوده و قیمت دلار بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا و سکه دارد.

هر گرم نقره ۲۰۰۰ تومان ارزان شد

قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت با افت ۷۸۰ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیون بازگشت و در ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه بهار با ۵۰۰ هزار تومان کاهش و ۳۸ میلیون تومان بسته شد.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه در انتهای کانال ۲۴ میلیون تومان با ۴۰۰ هزار تومان کاهش معامله می شد. قیمت ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان بود و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی نیز در روز چهارشنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

مشقل در کانال ۱۴ میلیونی کنار رفت

قیمت طلا در پنجمین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۱۶۰ هزار تومان ارزان شد و ۱۴ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان با ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۷۴ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز چهارشنبه در تمامی بخش ها کاهش یافت. حباب سکه امامی ۳۸۰ تومان، سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸۸ هزار تومان، ربع سکه ۶ هزار تومان و سکه گرمی ۴۹۰ هزار تومان کاهش یافت.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز ایران تحلیل مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا