فناوری

الگوریتم اینستاگرام تغییر می‌کند؛ کمک به محتواهای دست اول و مقابله با بازنشر محتوا

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: اینستاگرام در حال ایجاد تغییرات بزرگ در الگوریتم توصیه Rails است. با این تغییرات محتوای دست اول یا اصلی بیش از پیش به کاربران عرضه می شود و از آن پس پست هایی که صرفاً مطالب دیگران را بازنشر می کنند کمتر توصیه می شود. هدف این شرکت کمک به تولیدکنندگان محتوای کوچکی است که مخاطبان کمتری دارند تا بیشتر دیده شوند.

به گفته Engget، اینستاگرام اعلام کرد که در تلاش است تا سیستم رتبه بندی محتوای خود را “تعمیر” کند تا حساب های دارای فالوور کمتر بتوانند محتوای خود را راحت تر به دست کاربران برسانند. در توضیحات این شرکت آمده است:

“برای مدت طولانی، به دلیل نحوه رتبه‌بندی محتوا، پست‌های سازندگان با فالوورهای بیشتر، و همچنین کسانی که محتوای دیگران را بازنشر می‌کردند، بیشتر از تولیدکنندگان محتوا برای اولین بار به کاربران توصیه می‌شد. ما فکر می‌کنیم اصلاح آن مهم است. این مکانیسم به گونه‌ای است که همه تولیدکنندگان محتوا از فرصت برابر برای دستیابی به مخاطبان جدید برخوردار باشند.”

الگوریتم اینستاگرام چه چیزی را تغییر خواهد داد؟

هنوز دقیقاً مشخص نیست که چگونه سیستم توصیه محتوای اینستاگرام می‌تواند برابری را افزایش دهد، اما این شرکت می‌گوید که الگوریتم آن دیگر اولویت بیشتری به حساب‌هایی با فالوورهای بیشتر نمی‌دهد: «محتوای واجد شرایط… صرف نظر از اینکه کاربر اکانتی را که پست را ارسال کرده دنبال می‌کند یا خیر. ” چه این کار را بکند یا نه، به گروه کوچکی از مخاطبان نشان داده می شود که فکر می کنیم آن محتوا را دوست دارند.»

در مرحله بعد با شکل گیری تعامل بین این مخاطبان و محتوای مربوطه، ویدئوهایی که بهترین عملکرد را دارند برای گروه بزرگتری از مخاطبان نمایش داده می شود، سپس بهترین ها در بین آنها دوباره برای گروه بزرگتری نمایش داده می شود و این روند ادامه دارد.

اینستاگرام می گوید این تغییر در ماه های آینده برای همه کاربران در دسترس خواهد بود. بنابراین احتمالاً مدتی طول می کشد تا همه سازندگان محتوا اثر را ببینند.

اما تغییر برای تشویق پست های اصلی یا دست اول سریعتر اجرا می شود. اینستاگرام می‌گوید که حلقه‌هایی که مجددا ارسال می‌شوند، در صورتی که دقیقاً یکسان باشند، با کلیپ “اصلی” در پیشنهادات جایگزین می‌شوند. حساب‌هایی که ریل‌ها را مجدداً ارسال می‌کنند نیز برچسبی دریافت می‌کنند که خالق اصلی محتوا را مشخص می‌کند. البته افرادی که محتوا را به شکل قابل توجهی تغییر می دهند، مانند افزودن صدا به آن یا واکنش به کلیپ ها یا تبدیل آن به میم با تغییرات چشمگیر، از این قاعده مستثنی خواهند بود.

کاربرانی که صرفاً محتوای دیگران را بازنشر می کنند در صورت تکرار این رفتار با شدت بیشتری برخورد خواهند کرد. اینستاگرام می گوید که اگر این افراد ۱۰ پست یا بیشتر از محتوای اصلی را در یک دوره ۳۰ روزه نداشته باشند، به طور کلی پست های آنها را توصیه نمی کند.

تغییرات فعلی در حال حاضر فقط در بخش ریل اعمال می شود و در سایر پست ها اعمال نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا