طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 9 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه از ابتدای اولین روز هفته دوباره روند نزولی را آغاز کرد. رشد قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و حدود یک میلیون دلار افت قیمت را در بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه کاهش قیمت دلار در کنار کاهش محدود اونس جهانی طلا منجر به افت بازار طلا و سکه شد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را پس از بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی بازگرداند.

با بسته شدن بازارهای جهانی طی دو روز آینده، فعالان بازار طلا انتظار تغییر قیمت خاصی در طلای جهانی ندارند، اما بر این باورند که در صورت تداوم کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی، تغییرات بیشتر و خارجی رخ خواهد داد بازارهای مبادله

قیمت نقره نسبت به طلا ارزان شد

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۳۳۸ دلار معامله می شود. اونس نقره جهانی ۲۷ دلار و ۲۲ سنت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می شود و یک هزار و ۵۹۰ تومان کاهش یافته است.

سکه بهار ۳۸ میلیون شد

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۷۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۷۸ هزار تومان کاهش و یک کانال کاهش، ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۸۵ هزار تومان کاهش معادل ۳ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان بود.

حباب سکه روز شنبه در تمامی بخش ها کاهش یافت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا