اخبار اقتصاد ایران

چرا طلا ارزان شد؟/ آخرین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ :: ایران تحلیل

به گزارش ایران تحلیل، این روزها بازار سکه در قرمزی به سر می برد و کمتر کسی حاضر است دست به دامان شود و در موقعیت خرید قرار بگیرد.

سکه امامی که در اولین روز هفته ۴۲ میلیون تومان کاهش یافته بود، دیروز (یکشنبه) از ۴۱ میلیون تومان عقب نشینی کرد و به ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

هر چند نوسانات نزولی بازار ارز باعث تحریک خریداران سکه شده است، اما فعالان بازار به دلیل مهم دیگری در کنار کاهش قیمت دلار و تتر بر قیمت سکه امامی تاکید دارند. به ادعای آنها اعتصاب بانکداران نیز در روند نزولی قیمت ها نقش داشته است.

روز یکشنبه در بازار شنیده شد که طلافروشان به مصوبه مالیاتی مجلس اعتراض کرده و مغازه های خود را بستند. با اعتصاب بانکداران طلا از عمق این بازار کاسته شد و قیمت نقدی طلای ذوب شده با قیمت فردا فاصله گرفت و قیمت نقدی طلای ذوب شده مسیر نزولی قوی تری در پیش گرفت. با کاهش قیمت طلای مذاب در معاملات پشت پرده، سایر بازارها نیز از این روند پیروی کردند و به سطح حمایت بازگشتند. از نگاه این دلالان با بازگشایی بنکداران بازار طلا و سکه دوباره رونق می گیرد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران با ۴۷ تومان کاهش به قیمت ۳ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی در مرز ورود به راهرو ۳۰ میلیون تومان بود و ۴۰ میلیون تومان فروخته می شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳:














دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۴۲۳ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۷ میلیون تومان

سکه امامی

۴۰ میلیون تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۵۰۰ تومان

ربع سکه

۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه داغ

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان

هر گرم طلای ۲۴ عیار

۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان

هر اونس طلا

۲۳۳۵ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا