اخبار اقتصاد ایران

سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود+ نامه وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری شد.

ایران تحلیل، بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث صدور کارت و سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است. بر این اساس مقدمات حذف کارت سوخت تاکسی ها و خودروهای گازسوز فراهم شده است.

بر اساس اظهارات جدید رئیس کل بیمه مرکزی، ماه گذشته ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد. وی تاکید می کند که طبق قانون خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، کارت سوخت خود را متوقف می کنند.

در جدیدترین اقدام وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی نسبت به حذف سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث اقدام کرده است. بر این اساس وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری شد.

خاندوزی در نامه ای به بذرپاش نوشت:

ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در اجرای مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه. و غیرفعال کردن کارت سوخت خودروهای گازسوز بدون بیمه نامه شخص ثالث در مرحله اول اجرای ماده قانونی مذکور با توجه به نتایج مثبت حاصل از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه ای خودروها و همچنین صرفه جویی در مصرف روزانه میلیون ها لیتر نفت و گاز، خواهشمند است دستور اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه ای را در مرحله بعد بدهید. سوخت خودروهای بنزینی و موتورسیکلت بدون بیمه نامه شخص ثالث باید با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم آثار مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان می کند: همکاران این وزارتخانه در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمادگی هر نوع همکاری و مساعدت را دارند تا این مرحله از نیروی انتظامی با شایستگی عملیاتی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا