بانک و بیمه

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

بر اساس گزارش های بازار، در هفته منتهی به ۵ مارس اردیبهشت نرخ سود بین بانکی در این ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید که نسبت به هفته قبل ۱۰۰ درصد کاهش داشت.

این نرخ به جز هفته منتهی به بیست و نهم از ابتدای سال جاری روند کاهشی داشته است فروردین ماه. نرخ سود بین بانکی در هفته گذشته فروردین با افزایش همراه بود و به ۲۳.۵۲ درصد رسید که نسبت به هفته قبل ۴۰۰ درصد افزایش داشت.

نرخ سود بین بانکی برای هفته منتهی به ۲۲ مارس فروردین این ماه به ۲۳.۴۸ درصد رسید که نسبت به هفته قبل نیم درصد کاهش داشت. نرخ سود بین بانکی در هفته اول فروردین ماه امسال ۲۳.۶۲ درصد بود. در دومین هفته از اولین ماه سال جدید با افت ۴۰۰ درصدی به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته آخر اسفند ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسید که نشان دهنده بالاترین نرخ سود بین بانکی آبان است که یک ماه بعد در نظر گرفته شده است. بالاترین رکورد این میزان در هفته اول مهر ۱۴۰۲ ثبت شد. در پایان هفته منتهی به ۵ اکتبر ۱۴۰۲، نرخ سود بین بانکی به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافت و رکورد ۱۰ ساله را شکست. پس از آن، البته روند کاهش نرخ سود بین بانکی در هفته اول آغاز شد و به ۲۳.۷۱ درصد رسید و سپس وارد کانال های پایین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا