اقتصاد جهان

کاهش قدرت خرید ایتالیایی ها با افزایش قیمت مواد غذایی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، داده های منتشر شده روز دوشنبه از سوی انجمن ملی مصرف کنندگان ایتالیا (UNC) نشان می دهد که اقدامات دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در سه ماهه چهارم سال جاری بی اثر بوده است.

این گزارش نشان می دهد که میوه های تازه در آبان ماه با ۴.۴ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل بیشترین تورم را به خود اختصاص دادند و پس از آن روغن زیتون با ۳ درصد افزایش قیمت قرار گرفت.

داده های انجمن ملی مصرف کنندگان ایتالیا نیز نشان می دهد که قیمت کره و شیرینی در این کشور نسبت به ماه قبل بیش از ۲ درصد افزایش یافته است.

ماسیمیلیانو دونا، رئیس این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: «این داده‌ها نشان‌دهنده شکست سیاست سه ماهه ضد تورمی است.» به دلیل نوسانات و بی‌ثباتی قیمت‌ها، عملاً تخفیفی روی میوه‌های تازه اعمال نشد.

وی افزود: شایان ذکر است که غذای کودک علیرغم ذکر ویژه محصولات کودک در صورتجلسات (دولتی) با ۲.۹ درصد افزایش قیمت در ماه و ۱۲.۸ درصد نسبت به آبان ۱۳۹۱ در رتبه سوم قرار دارد.

Altroconsomo، یکی دیگر از گروه های مصرف کننده، قبلا گزارش داده بود که استانداردهای زندگی خانواده های ایتالیایی در حال کاهش است زیرا مواد غذایی در سوپرمارکت ها هر هفته گران تر می شود.

این سازمان دریافت که بسیاری از مصرف‌کنندگان یا اقلام ارزان‌تری می‌خرند یا محصولات خاصی را از فهرست خرید خود حذف می‌کنند.

دونا ادامه داد: حیف است که قیمت پاستا، نماد غذاهای ایتالیایی، با وجود قیمت های نجومی همچنان در حال افزایش باشد.

یک نظرسنجی که در اوایل سال جاری توسط کنفدراسیون صنایع ایتالیایی Confindustria انجام شد، نشان داد که هزینه خانوارها برای مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۷ درصد و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به میزان ۸.۷ درصد کاهش یافته است.

او این گزارش را “نگران کننده” خواند و توضیح داد که “ایتالیایی ها به دلیل تورم سرسام آور رژیم غذایی اجباری دارند.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا