خودرو

کرمان موتور برای تولید ۱۳۸۱ دستگاه خودرو از بورس کالا تامین مالی کرد


شرکت کرمان موتور ۴ بهمن به منظور تامین سرمایه در گردش تولید ۱۳۸۱ خودرو KMC T8، اوراق موازی استاندارد به ارزش ۲ میلیارد تومان با سررسید یک ساله در بورس کالای ایران منتشر شد که با موفقیت مورد پذیرش سرمایه گذاران قرار گرفت.

بر اساس اعلام مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی، عرضه اولیه اوراق موازی استاندارد خودروی KMC T8 شرکت کرمان موتور در نمادهای «اکرمان ۱» و «اکرمان ۲» ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار قرارداد و در قیمت هر قرارداد یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۸۳ ریال از طریق شرکت کارگزاری کارآمد در روز چهارشنبه ۴ بهمن مرحله پیش بازگشایی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱:۰۰ صبح و زمان عادی معاملات از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۱۲:۳۰ انجام شد که با موفقیت به پایان رسید.

معاملات ثانویه این نمادها از تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۲ تا ۴ بهمن ۱۴۰۳ ادامه دارد.

لازم به ذکر است که هر ۱۰۰۰۰ قرارداد مربوط به یک خودرو است.

همچنین حجم تحویل اولیه حدود ۱۳۸۱ دستگاه واگن KMC T8 (به شرطی که ارزش اوراق از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر نشود) تعیین و قیمت دارایی پایه در تحویل اولیه بر این اساس تعیین شد. میانگین آخرین KMC معامله شده در قیمت های T8 بورس اوراق بهادار. کالای ایرانی یا آخرین قیمت استعلام توسط مراجع مورد تایید بورس کالا تعیین می شود.

بازده این اوراق در سررسید را می توان به دو صورت توضیح داد. اگر دارندگان اوراق اختیار فروش خود را با قیمت ۱۲۳ درصد ضرب در قیمت اقدام در عرضه اولیه اعمال کنند، این اوراق در سررسید حداقل بازدهی ۳۶ درصدی برای سرمایه گذاران دو ساله خواهند داشت. اما در صورتی که شرکت کرمان موتور اختیار خرید خود را با قیمت ۱۲۵ درصد ضربدر قیمت اقدام در عرضه اولیه اعمال کند، بازدهی در سررسید حداکثر ۲۵ درصد خواهد بود.

همانطور که گفته شد، سررسید اوراق یک سال پس از عرضه اولیه است.

بهمن ماه سال قبل بهمن با استفاده از این روش، موتور دو تلاش تامین مالی را از طریق بورس کالا انجام داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا