بانک و بیمه

گسترش ریسک های بیمه در سایه تحول دیجیتال

بازار؛ گروه تبادل: رئیس کل بیمه مرکزی در همایش تحول دیجیتال، بانکداری و بیمه، دیجیتالی شدن را یکی از پیشروهای توسعه در دنیای امروز دانست و گفت: این امر نه تنها در روابط اجتماعی فردی و بین المللی، بلکه در روابط اجتماعی نیز موثر است. «تولید کالا و خدمات. انقلاب بزرگی را به راه انداخته است، به همین دلیل است که استفاده از هوش مصنوعی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.
علی استاد هاشم با بیان اینکه صنعت بیمه نیز متاثر از تحول دیجیتال است و کسب و کار این بخش با چالش هایی مواجه است، افزود: اگر شرکت های بیمه نتوانند با تحول دیجیتال همراه شوند، از رقابت خارج می شوند.
وی با تاکید بر اینکه ظهور فناوری های موبایل، اینترنت اشیا و … بخش بزرگی از وظایف بیمه ای را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: در این راستا صنعت بیمه در حال رقابتی شدن است و شرکت های فناور به طور جدی وارد این بخش می شوند. . دارند.
پروفسور هاشم با تاکید بر اینکه توزیع و فروش با پیشرفت های دیجیتال آسان تر شده است، گفت: نیمی از مشتریان در هند و چین اعلام کردند که خدمات بیمه را از طریق کانال های نوظهور خریداری می کنند و در کشورهای پیشرفته درصد خرید خدمات بیمه از کانال های آنلاین افزایش یافته است. ۴۰ درصد بود و این نشان می‌دهد که تحت تأثیر کرونا رخ داده است، اما این تغییرات می‌تواند به طور پایدار در آینده اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه در مطالعه اخیر در صنعت بیمه، ۹۰ درصد بیمه گذاران اموال روی داده کاوی متمرکز شده اند، خاطرنشان کرد: در این زمینه هندی ها از بستر هابی برای دیجیتالی کردن نمایندگی های توزیع بیمه استفاده کرده اند. و در آلمان و آمریکا هزینه رسیدگی به مطالبات بیمه خودرو را با استفاده از هوش مصنوعی ۵۰ درصد کاهش داده اند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه برای هوشمندسازی صنعت بیمه تلاش می کنیم، تصریح کرد: صنعت بیمه ایران در حال حاضر ۲۰ سال است که در مسیر تحول قرار گرفته و بخشی از خدمات آن به صورت الکترونیکی ارائه می شود.
پروفسور هاشم افزود: در بحث بیمه سایبری می‌توان در سایه تحول دیجیتال قدم گذاشت. در واقع تنوع و گسترش ریسک‌های بیمه در سایه تحول دیجیتال رشد کرده است زیرا شرکت‌ها دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند و در حال ارائه هستند. خدمات بیشتر از توانایی تولید کالاهای فیزیکی است و به همین دلیل صنعت بیمه در این بخش نفوذ کرده است.حوزه سایبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا