اخبار اقتصاد ایران

گیلان از زنجیره‌های قوی تولید طیور کشور است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان گیلان یکی از زنجیره های بسیار قوی کشور در زمینه های مختلف کشاورزی و تولیدات گیاهی به ویژه در بخش طیور است.

ایران تحلیل، محمدابراهیم حسن نژاد در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ (فرصت های سرمایه گذاری کشور) اظهار داشت: تمامی حلقه های صنعت طیور گیلان از لایه های بالای صنعت تا پرورش، فرآوری. و واحدهای بسته بندی در استان انجام می شود و حجم بیشترین اشتغال به تولید اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در بخش طیور، گیلان از نظر اقلیم و قابلیت های ایجاد شده در بخش خصوصی یکی از استان های تامین کننده طیور کشور است و بخش زیادی از تولیدات گیلان در استان تهران مصرف می شود. این استان یکی از استان های پشتیبان تامین پروتئین تهران محسوب می شود.

وی ادامه داد: غرفه استان گیلان در این نمایشگاه بسیار متفاوت است و استعداد بالای استان را در زمینه های مختلف کشاورزی، زراعی و به ویژه طیور به نمایش گذاشته است.

حسن نژاد افزود: شرکت هایی که در این نمایشگاه در زمینه های مختلف از جمله صنایع دستی، محصولات کشاورزی و بسته بندی حضور دارند از قابلیت های بالایی برخوردار هستند که امیدواریم با معرفی خود در این نمایشگاه بتوانند در توسعه فعالیت های خود سهیم باشند.

وی بیان کرد: حضور استان های مختلف در این نمایشگاه نشان می دهد که ایران با همه تنوع و استعدادهای فراوان در زمینه های مختلف توانسته اقدامات موثری در حوزه تولید به ویژه محصولات کشاورزی انجام دهد. استان گیلان نیز یکی از استان های مستعد در زمینه تولید محصولات کشاورزی است.

استان گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ تلاش اعتباری در نمایشگاه اکسپو (فرصت های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد. این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم برگزار می شود اردیبهشت این ماه در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا