اقتصاد جهان

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شده

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه روز شنبه هشدار داد که اگر آمریکا ذخایر ارزی منجمد این کشور را مصادره کند، روسیه می تواند دارایی ها و دارایی های شهروندان و سرمایه ها را مصادره کند. سرمایه گذاران آمریکایی به این اقدام واکنش نشان خواهند داد.

در روزهای اخیر، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به دولت بایدن اجازه می‌دهد دارایی‌های روسیه در بانک‌های آمریکا را توقیف کند و آن‌ها را به اوکراین منتقل کند، که کرملین می‌گوید این قانون غیرقانونی است و باعث انتقام‌جویی روسیه می‌شود.

بر اساس این گزارش، در واکنش به جنگ روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدانش تراکنش های مالی با بانک مرکزی و خزانه داری روسیه را ممنوع کرده و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های این کشور در غرب را مسدود کرده اند که بیشتر آنها در موسسات مالی اروپایی است. . و نه آمریکایی.

گروه هفت (G7) همچنین در حال بررسی این موضوع است که با دارایی های مسدود شده روسیه چه کند.

مدودف که از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است، روز شنبه تاکید کرد که این کشور نمی‌تواند به مصادره دارایی‌هایش توسط آمریکا پاسخی مشابه بدهد.

وی افزود: دلیل آن روشن است – ما دارایی های دولت آمریکا مانند پول و سایر دارایی های ایالات متحده را نداریم، بنابراین پاسخ فقط می تواند نامتقارن باشد. (البته) این بدان معنا نیست که (واکنش روسیه) دردناکتر خواهد بود.

مدودف ادامه داد: ما در مورد سلب مالکیت، به عنوان مثال با تصمیم دادگاه، از اموال متعلق به بخش خصوصی و اشخاص واقع در خاک روسیه (پول، املاک و اموال منقول غیرنقدی، حقوق مالکیت) صحبت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا