اخبار اقتصاد ایران

گیلان با پتانسیل شیلاتی نقش مهمی در امنیت‌غذایی و ارزآوری دارد

رئیس سازمان شیلات کشور صنعت شیلات را یکی از ظرفیت های کم نظیر در زمینه سرمایه گذاری، ارزآوری و اشتغال زایی دانست و گفت: در سال گذشته حدود ۱۹ تلاش سرمایه گذاری در صنعت شیلات کشور انجام شد.

ایران تحلیل، سید حسین حسینی در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ (فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی کشور) افزود: سال گذشته حدود ۱۹ تلاش سرمایه گذاری در صنعت شیلات کشور انجام شد.

وی افزود: ارز ۶۵۰ میلیونی صنعت شیلات نشان داد که ظرفیت بالقوه و بالقوه ای در این صنعت وجود دارد که با استفاده از همه ظرفیت ها می توان آن را محقق کرد.

وی تصریح کرد: با تدوین مدل مدل زنجیره ارزش آبزیان و ابلاغ آن به ۱۵ استان، استانداران موظف شدند حلقه مفقوده صادرات محصول که شناسایی و ایجاد ارزش افزوده در صنعت آبزیان است را در اولویت کاری خود قرار دهند. برنامه ها همراه با سایر صنایع

وی گفت: با توجه به سابقه تاریخی شیلات گیلان و پتانسیل هایی که در این بخش وجود دارد، شیلات این استان بسیار پیشرفته است. استانی که از نظر موجودی محصول، بازار و امکان صادرات گونه های مهمی مانند ماهیان خاویاری (که به دلیل ممنوعیت صید آن از سال ۱۳۹۰ فقط در حوزه آبزی پروری موجود است) و دانش بنیان شهرت دارد. شرکت های مستقر در استان می توانند بازیگر مهمی در حوزه امنیت غذایی باشند. مبادله ارز، اقتصاد و حاکمیت غذا.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عزم و تلاش مدیران ارشد استان به روز رسانی و فعال سازی پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی استان در حوزه های مختلف از جمله در حوزه شیلات و کشاورزی علمی است.

حسینی افزود: غرفه استان گیلان در اکسپو بسیار علمی، هوشمندانه و دقیق طراحی شده است و مسیر پیش تولید در حین تولید، پس از تولید و زنجیره ارزش در صنایع مختلف از جمله در حوزه کشاورزی و شیلات شایسته است. با تشکر و قدردانی چون ظرفیت های استان در این غرفه به خوبی توضیح داده شده است.

استان گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اکسپو (فرصت های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد. این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم برگزار می شود اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا