بانک و بیمه

۵۳ درصد از جمعیت جامعه سهامدار تامین اجتماعی هستند

به گفته بازار سولت مرتضوی; وی در مراسم افتتاحیه طرح های هلدینگ شستا فارما گفت: در حوزه دارو و درمان، قبل از انقلاب اسلامی و دهه ۵۰، بخش قابل توجهی از پزشکان ما از پاکستان و هند می آمدند و حتی برخی از آنها وارد رشته پزشکی شدند. ماموریت در شهرها و روستاها پس از اتمام دوره کارشناسی

وی با تاکید بر اینکه اکنون هر مشکلی در حوزه بهداشت و درمان قابل حل است، افزود: دانشمندان ایرانی در دنیا نام و نشانی دارند و در داخل هم زبانزد و قابل تامل هستند.

مرتضوی ادامه داد: امروزه دستگاه های کمک آموزشی و درمانی برچسب یا آرم ایرانیان را یدک می کشند و در داخل تولید می شوند و در حوزه دارویی واقعا افتخار می کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در زمان ورود ویروس کرونا محدودیت‌ها را به یاد نمی‌آوریم، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اجازه داد دستگاه‌های تنفس مصنوعی به ایران ارسال شود، اما جوانان ایرانی مهندسی معکوس انجام دادند و ما تولیدکننده شدیم. واکسن را از قبل به ما ندادند، اما ستاد فرمان امام در کوتاه‌مدت آمد و واکسن کرونا را تولید کرد و قدرت صادرات آن را داشت.

وی گفت: خوشبختانه ضریب خطا در جراحی های قلب تقریبا صفر است و در بیمارستان لواسان دیدم افرادی از شهرستان ها و استان های کم برخوردار کشور در آن بیمارستان حضور داشتند.

مرتضوی ادامه داد: کشورهای آفریقایی به صراحت از تولید دارو در آنجا استقبال می کنند و بلافاصله آن را ممنوع می کنند.

وزیر اجتماعی ادامه داد: گزارشی حاکی از آن است که از زمان فروش تا زمان دریافت وجه تقریبا ۱۶ ماه می گذرد که باعث کاهش سود می شود. این چرخه توزیع باید دوباره تعریف شود.» گاهی اوقات تورم و سود نیروی کار، درآمد و تولید افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی بین نسلی است و می دانیم هر چه رشد کنید خودتان استفاده خواهید کرد. جامعه بزرگی که ۵۳ درصد جمعیت را تشکیل می دهد و سهامدار تامین اجتماعی است.

عارف نوروزی; مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز در این مراسم اظهار داشت: حوزه اقتصادی مهمترین وظیفه انقلاب اسلامی در مقطع کنونی است.

وی افزود: هلدینگ دارویی تیپیکو و تامین اجتماعی مجموعه بسیار توانمندی در کشور است.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: مدیریت هلدینگ دارویی تامین اجتماعی را در شرایطی داریم که تنها ۳۵ درصد آن در اختیار ما و بقیه سهام در اختیار عموم مردم است.

وی افزود: نماد شرکت داروسازی تامین در بورس و در حوزه دارو جدی است. ما امسال پیش‌بینی فروش ۱۰۰ همات را داریم که از این تعداد ۱۲ همات نشان دهنده سود خالص است. متوسط ​​سود صنعت داروسازی حدود ۲۴ درصد است، یعنی در این بخش ۵۰ درصد عقب هستیم، یعنی ظرفیت خالی در این بخش داریم یا نیروی انسانی و هزینه های زیادی داریم که باید پوشش دهیم. جدید ایجاد کار و فعالیت در حالی که هزینه تولید مواد اولیه به ویژه وارداتی بالا به نظر می رسد.

نوروزی با توجه به نسبت بالای قیمت مواد اولیه در قیمت نهایی تصریح کرد: باید مواد اولیه را با قیمت نهایی کمتر وارد کنیم.

وی گفت: باید سهم بازار خود را در سال آینده افزایش دهیم که در حال حاضر از نظر ریالی ۱۹ درصد و از نظر اعداد ۲۴ درصد است. در آن زمان ۴۰ درصد ریال و برخی ارزها سهم داشتیم.

مدیرعامل شستا تاکید کرد: اگر کل زنجیره تولید دارو را در اختیار داشته باشیم، بازپس نگرفتن سهم ۴۰ درصدی قبلی خود در بازار هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: دارو یک محصول استراتژیک پیوند خورده با سلامت جامعه است و نقش ویژه ای در رفع نیازهای مردم دارد.

نوروزی تصریح کرد: کارخانه های داروسازی وابسته به هلدینگ شستا اعلام کرده اند که دارو را بدون دریافت وجه در اختیار داروخانه ها و دانشگاه های علوم پزشکی قرار می دهیم، اما مدیران هلدینگ دارویی تمیم و کارخانه ها باید عزم خود را برای پاسخگویی به مطالبات خود در این زمینه نشان دهند. آمریکا سال آینده انتقاد کند. برای افزایش سرمایه گذاری. را

وی گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت توزیع دارو در اختیار هلدینگ دارویی است و تمامی ادارات به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی باید بدهی خود را پرداخت کنند.

نوروزی تصریح کرد: ۲۵ درصد از قیمت کل هر محصول هزینه حمل و نقل است. اگر بازار دارویی منطقه تحت کنترل ماست، باید کار صادرات دارو و بهره گیری از ظرفیت های دانش بنیان و خلاقیت جوانان ایرانی را بیشتر توسعه دهیم.

وی افزود: ۷۰ درصد مواد اولیه داروهای کورتونی در کشور در داخل تولید و عرضه می شود و تنها ۳۰ درصد آن وارداتی است. اگر توانایی و پتانسیل تولید ۷۰ درصد این دارو وجود دارد، چرا ۳۰ درصد باقی مانده را تولید نکنیم؟

مدیرعامل شستا تاکید کرد: نیازمند توسعه بازارهای منطقه هستیم. در شستا قابلیت توسعه، تولید، صادرات، کسب درآمد و افزایش درآمد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا