اخبار اقتصاد ایران

۹۰ درصد چای و 60 درصد کیوی ایران در گیلان تولید می‌شود | زمان تشریفات پایان یافته، عملیاتی رفتار کنیم

قاسم رضاییان گفت: اتاق بازرگانی گیلان ارتباط بسیار خوبی با همه مدیران دولتی در ارتباط با همه حوزه ها دارد تا ارتباط بین تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار ایرانی و روسیه را تسهیل کند.

ایران تحلیل، قاسم رضاییان رئیس اتاق بازرگانی گیلان در نشست میز تجارت گیلان و روسیه گفت: ایران کشوری چهارفصل است، می توان در یک نقطه ایران و در برف روی برف اسکی کرد. ساحل در قسمتی دیگر جنوب گرم، شنا کنید.

وی گفت: با توجه به اینکه تنوع آب و هوایی بسیار خوبی داریم، در ایران نیز تنوع محصولات در تمامی محصولات وجود دارد.

رضاییان گفت: اگر بتوانیم ارتباطات را در اتاق بازرگانی به درستی مدیریت کنیم، مطمئنا به نفع هر دو کشور خواهد بود. اتاق بازرگانی گیلان ارتباط بسیار خوبی با تمامی مدیران دولتی در ارتباط با تمامی حوزه ها دارد تا ارتباط بین تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار ایرانی و روسیه را تسهیل کند.

وی در ادامه بیان کرد: تلاش کردیم تمامی عوارض و مشکلاتی که ممکن است برای تولیدکنندگان و تجار ایجاد کند برطرف کنیم.

رضاییان با اشاره به هماهنگی اتاق بازرگانی گیلان با مدیریت صنعت استان گیلان یادآور شد: امروز صنعت ماشین آلات در استان گیلان یکی از بهترین و بین المللی است و ما ماشین آلات را به اروپا صادر می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می شود، خاطرنشان کرد: در حالی که برنج و انواع چای و بهترین تولید زیتون را در گیلان داریم در سال گذشته چند سالی است که کشاورزان در بخش تولید کیوی بسیار قوی هستند و ۶۰ درصد کیوی ایران در گیلان تولید می شود و ما بیشترین صادرات کیوی را به روسیه داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه گمرک از ناظر گمرک گرفته تا مدیران گمرکات و بنادر کشتیرانی همه با هم هماهنگ هستند تا بتوانیم کمک کنیم تا مشکلی برای صادرکنندگانمان پیش نیاید.

رضاییان بیان کرد: با توجه به شرایطی که استکبار سعی در ایجاد مشکل برای ما داشته است، انتظار داریم مسئولان دو کشور بتوانند این عوارض را برطرف کنند تا تجار ما دچار مشکل نشوند. به ویژه اینکه از اتاق بازرگانی روسیه بیشتر انتظار داریم که با اتاق بازرگانی گیلان ارتباط بیشتری داشته باشد.

رضائیان در پایان گفت: انتظار دارم در این ۲ روزی که در استان شما هستیم، اکنون که همه مسئولان و بازرگانان ما در همه عرصه ها حضور دارند، شما نیز تلاش کنید تا در این ارتباط بین تجار و بازرگانان ما و شما کمک کنید. تجار و بازرگانان. باید تثبیت شود و به نظرم زمان تشریفات تمام شده و باید با هم برخورد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا