فناوری

ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: ایلان ماسک اخیرا مدعی شده است که با وجود داشتن حدود ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، اگر موجودات فضایی وجود داشته باشند، قطعا می دانستند.

ایلان ماسک، مالک SpaceX، فکر نمی‌کند موجودات فضایی وجود داشته باشند.

به گزارش BI، ماسک دیروز در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: من هیچ مدرکی دال بر وجود موجودات فرازمینی ندیده ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می چرخند، فکر می کنم اگر آنها وجود داشته باشند، می دانستم.

او همچنین در مصاحبه اخیر خود در یک پادکست که در ۱۹ آوریل پخش شد، در این مورد اظهار نظر کرد. یکی دیگر از مهمانان این پادکست گفت که فکر می کند بیگانگان مدت زیادی است اینجا هستند و مدعی شد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آنها در زیر اقیانوس هستند. و زیرزمینی

اما ماسک با این موضوع مخالفت کرد و گفت: “من هیچ مدرکی از موجودات فرازمینی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم می‌دانم اگر وجود داشته باشد.”

این اولین بار نیست که ماسک علناً در مورد وجود موجودات فرازمینی اظهار نظر می کند. او همچنین در ژوئن ۲۰۱۸ گفت: مشخص نیست که ما تنها تمدنی هستیم که در حال حاضر در جهان مرئی زندگی می کنیم.

ماسک همچنین با اشاره به سوالات فیزیکدان انریکو فرمی در مورد اینکه چرا انسان ها تاکنون موجودات فضایی را کشف نکرده اند، نوشت: ترسناک ترین پاسخ به پارادوکس فرمی این است که اصلاً بیگانه وجود ندارد.

ماسک علاقه خاصی به کشف آنچه در خارج از فضا وجود دارد نشان داده است. کار او در اسپیس ایکس برای پرتاب موشک و ماهواره، به ویژه برای ارتش آمریکا، او را به یک پیمانکار دفاعی بزرگ در این کشور تبدیل کرده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک همچنین نقش مهمی در جنگ روسیه و اوکراین ایفا کرده است، جایی که سربازان اوکراینی از آن برای عملیات ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین خود و برقراری ارتباط در مناطق درگیری استفاده می کنند.

ایلان ماسک امیدوار است در نهایت ۴۲۰۰۰ ماهواره Starlink را به فضا بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا