اقتصاد جهان

تعجب از رشد اقتصاد روسیه با وجود تحریم های بی سابقه

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی با ابراز شگفتی از شاخص های مالی روسیه تاکید کرد که اقتصاد این کشور با وجود تحریم های بی سابقه غرب، رشدی را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، مسکو می تواند به خود ببالد که «تحریم های بین المللی بی سابقه اقتصاد روسیه را از مسیر خارج نکرده، بلکه باعث رشد آن شده است».

بلومبرگ افزود: نرخ دستمزدها در این کشور “دو رقمی” رشد کرده است، روبل تثبیت شده است و فقر و بیکاری در “پایین ترین سطح” قرار دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در ژانویه به ۴.۶ درصد رسیده است.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۳.۶ درصد رشد داشتیم که رقم بسیار منطقی و خوبی است. ژانویه امسال – ۴.۶ درصد و همچنین مشخص است که این تازه آغاز سال است.

پوتین در عین حال گفت که نرخ تورم در روسیه به صفر رسیده است.

وی گفت: رشد قیمت ها رو به کاهش است، تورم در حال تثبیت است. در ماه فوریه این نرخ ۰.۷ درصد بود. تورم کل در دو هفته ابتدایی این ماه به صفر رسید.

پوتین تاکید کرد که این داده ها هفتگی است. وی افزود: اگرچه همه این اعداد بسیار تقریبی و ناپایدار هستند، اما (در حال حاضر) چنین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا