اخبار بورس

سهام اخابر | چه زمانی تجدید ارزیابی و افزایش تعرفه ها انجام خواهد شد؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامهمایش آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت مخابرات ایران در روز دوشنبه ۲۹ آذر در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد. در این همایش به سوالاتی در مورد تجدید ارزیابی و افزایش تعرفه ها و همچنین افزایش سرمایه شرکت اول و میزان سود پرداختی پاسخ داده شد.

افزایش سرمایه ناشی از ارزیابی مجدد سرمایه گذاری ها در شرکت مخابرات ایران چه زمانی و چقدر خواهد بود؟ معیارهای ارزیابی سرمایه گذاری ها از جمله شریک اول نیز بر اساس قیمت هیئت مدیره شرکت یا NAV است. در خصوص تکلیف مجمع ۱۴۰۰ اقداماتی از ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ و طی پیش پرداخت ها و جلسات با کارشناسان رسمی مرکز دادگستری انجام شده است. با توجه به اینکه هنگام تجدید ارزیابی دارایی های حاصل از سرمایه گذاری های شرکت مخابرات ایران، کلیه دارایی های این شرکت ها اعم از زمین، ساختمان، تجهیزات و همچنین سرمایه گذاری های آنها باید به طور کامل ارزش گذاری شود. و خود این شرکت ها دارای شرکت های تابعه زیادی هستند لذا این ارزیابی ها خارج از شرکت مخابرات ایران انجام می شود که به دلیل حجم بالا و فرآیند پیچیده نیاز به هماهنگی و هماهنگی دارد. زمان زیادی می برد اما پس از گفتگوهای متعدد با مرکز کارشناسی رسمی این امر قطعی شد نتایج ارزیابی در سریع ترین زمان ممکن (تا پایان). دی ماه سال جاری) به هیأت مدیره شرکت و متعاقباً تصمیم هیأت مدیره در این خصوص ارائه شود. در صورتی که هیئت مدیره در خوشبینانه ترین حالت شرکت این موضوع را تایید کند، انتظار می رود اسفند ادامه اخذ مصوبات و برگزاری مجمع بهبود سرمایه در ماه جاری یا نهایتاً تا مجمع سال جاری ۱۴۰۲.
سرمایه گذاری های بلندمدت ثبت شده در صورت های مالی شرکت اعم از پذیرفته شده و غیر بورسی شامل این تجدید ارزیابی خواهد بود.
با توجه به جلسات سازمان بورس و اوراق بهادار روش ارزش گذاری دارایی های ثابت توسط کارشناسان رسمی مرکز دادگستری، ارزش خالص دارایی (NAV) شرکت ها می باشد.

وضعیت افزایش تعرفه اینترنت و تعرفه موبایل چگونه است؟ و چه زمانی عملیاتی می شود؟ موضوع افزایش تعرفه اینترنت از ابتدای سال جاری در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و در نهایت در جلسات متعدد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزایش تعرفه اینترنت به تصویب رسید.
هیچ ارزشی نداره پس از تصویب کمیسیون مربوطه، افزایش نرخ تعرفه اینترنت نه تنها به تعرفه بخش موبایل مربوط می شود، بلکه شامل افزایش نرخ تعرفه در بخش شبکه ثابت و همچنین سایر خدمات پهنای باند می شود.
با توجه به اینکه جزئیات تصمیم از جمله میزان افزایش و. در حال حاضر توسط کمیته های تخصصی این سازمان در حال انجام است و به مرحله نهایی خود نزدیک می شود. بنابراین انتظار می رود در آینده نزدیک به اپراتورها ابلاغ شود.

آیا شرکت قصد دارد زمین و ساختمان را مجددا ارزیابی کند؟ در حال حاضر افزایش سرمایه صرفاً ناشی از ارزیابی مجدد سرمایه گذاری های بلندمدت بوده و در مراحل اولیه قرار دارد. اما پس از تکمیل موضوع فوق و پیرو جلسه تشکیل شده در سازمان بورس، شرکت در نظر دارد طی سال های آتی نسبت به تجدید ارزیابی سایر دارایی ها اقدام کند.

افزایش سرمایه در بخش مخابرات توسط شرکت اول انجام می شود. آیا شرکت اول برنامه ای برای افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها و تجهیزات دارد یا صرفاً ارزش گذاری است؟ هیئت مدیره سهامدار اول باید در این مورد تصمیم گیری کند.

چرا نرخ سود روزنامه اینقدر پایین است؟ با توجه به کاهش سود عملیاتی شرکت، سطح سود نیز کاهش یافته است و امید است با اقدامات انجام شده با توجه به افزایش تعرفه های آتی، سطح سود افزایش یابد.

چرا مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برای افزایش سهامداری مانند سایر شرکت های بورسی مصاحبه ای انجام نمی دهد؟ در واقع جلسه امروز و اطلاعات ارائه شده در این راستا بوده و برای حمایت از سهامداران شرکت در نظر گرفته شده است.

یک دیدگاه

  1. باسلام درسال ۱۴۰۱ سود اخابر سود خیلی کمی مخابرات به سهام دارانش پرداخت کرده است بهمبلغ ۷۹ ریال آیا از نظر شما که در ده سال گذشته مقدارسود از۴۲۰۰هزارودویست ریال به 79 ریال تنزل کند.چرا مخابرات جواب گو نیست.این سود ها کجا هزینه شدهوسودهای انباشته شده کجا رفته چرا یکی جواب گو نیست.الان که در سال۱۴۰۲ هستیم والان آذر ماه۱۴۰۲خبری ازسودنیست چه کسانی باید جواب ما سهامداران بازنشسته مخابرات.رابدهد
    .باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا