اخبار اقتصاد ایران

نخستین پلاک هوشمند رضوانشهر و سکوی «بازارمج» رونمایی شد

اولین پروژه های پستی پلاک هوشمند رضوانشهر و پلت فرم بومی (فروشگاه اینترنتی) بذرمج طی مراسمی با حضور معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در خانه خلاقیت و نوآوری در سال ۱۳۹۶ رونمایی شد. رضوانشهر، استان گیلان.

افق میهن، طی مراسمی با حضور معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست ملی از پروژه های پستی اولین پلاک هوشمند رضوانشهر و پلت فرم بومی (فروشگاه اینترنتی) بذرمج رونمایی شد. شرکت در خانه خلاقیت و نوآوری در رضوانشهر استان گیلان.

محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در ۱۴ مرکز نوآوری پست در کشور گفت: خانه خلاقیت و نوآوری رضوانشهر می تواند به عنوان یکی از شعبات مرکز نوآوری پست فعالیت کند. این ظرفیت.” برای هم افزایی و تشویق شرکت های دانش بنیان در ایجاد طرح های توسعه تجارت الکترونیکی.

وی به راه اندازی پروژه دهکده بازار اشاره کرد و افزود: این پروژه هم اکنون به زنجیره ارزش پستی تبدیل شده و علاوه بر خدمات لجستیکی، مسائل انبارداری، ارائه تسهیلات مالی و سایر نیازهای تولیدکنندگان در آن تعریف شده است.

معاون وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد: با این زنجیره ارزش بتوانیم اقتصاد روستا را متحول کنیم و در جهت هم افزایی در سایر دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات در روستا اقدام کنیم.

لیایی تصریح کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در روستاها و همچنین ارسال محصولات تولید شده از این مناطق به کل کشور مسیری دوسویه ایجاد می کند که علاوه بر کاهش هزینه های لجستیکی رونق اقتصادی را در روستا به همراه خواهد داشت.

مدیرکل پست در ادامه به اتمام پروژه JNF و نوسازی کد پستی در روستاها پرداخت و گفت: نوسازی ۷۳ روستا با ثبت ۶۰ هزار پرونده و نصب پلاک هوشمند کد پستی در ۴۱ روستا و نصب و راه اندازی ۷۳ روستا به پایان رسیده است. پلاک کد پستی هوشمند در چهار شهر و ۲۵ روستای استان. گیلان همزمان آغاز شده است.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست که در این مراسم نیز حضور داشت، با اشاره به نقش شبکه پست در جهان و ایران برای توسعه بستر اقتصاد دیجیتال گفت: در این راستا بالاست. – قوانین سطحی برای سامانه ملی کد پستی کشور تدوین شده و اقداماتی نیز برای نهادینه سازی آن برداشته شده است. اما هنوز به جایگاه واقعی آن در زیرساخت های کلان کشور نرسیده ایم.

محمد احمدی افزود: اگر چالش هایی در حوزه خدمات مکان محور در کشور وجود دارد به این دلیل است که دستگاه های متولی به ویژه شهرداری ها هنوز پای کار نیامده اند تا پروژه JNF با سرعت بیشتری اجرایی شود.

محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان نیز در این مراسم گفت: در سالی که با مشارکت مردمی به نام جهش تولید نامگذاری شد، توانستیم با همکاری و هم افزایی شهرداری رضوانشهر پلتفرمی بومی راه اندازی کنیم که نقش بسزایی در این امر ایفا می کند. حذف واسطه ها، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و موجب توسعه اقتصاد دیجیتال در سطح کشور می شود.

همزمان با این مراسم پلاک کد پستی هوشمند در چهار شهرستان استان گیلان نصب و اطلاعات مکان یابی ۲۵ روستا جمع آوری و تکمیل ژئوکدینگ ۷۳ روستا و نصب پلاک در ۴۱ روستای استان گیلان اعلام شد.

مج بازار یک فروشگاه اینترنتی و عرضه کننده محصولات فرهنگی و هنری است که زیر نظر حوزه هنری استان گیلان تاسیس شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا