اخبار بورس

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات چهارشنبه آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه ای با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید که نسبت به قله این شاخص ۱۱ هزار و ۹۶۰ واحد را نشان می دهد. شاخص تعادلی نیز با ۰.۳۶ درصد افزایش (معادل دو هزار و ۷۸۱ واحد) به رقم ۷۷۰ هزار واحد رسید. هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه ارزش معاملات جزئی (سهم، حق پذیره نویسی) را ۴.۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد. هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران از حجم معاملات ۱۴.۹ میلیارد سهم در روز چهارشنبه خبر داد.

پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه یازدهم فروردین ۱۴۰۳

برخلاف سنت مرسوم چهارشنبه ها، ورود وجوه از سوی اشخاص حقوقی در دقایق پایانی معاملات افزایش یافت که انتظارات مثبت بازاریابان برای توسعه نمادها در هفته آتی را نوید می دهد.

همچنین در جریان معاملات روز چهارشنبه بیش از ۷۳ نماد برای خرید در دسترس بود که نشانه مثبت دیگری برای بازار آزاد شنبه آینده است.

نباید از تاثیر بازگشایی نماد ذوب و تاثیر آن بر کل بازار غافل شد. با از سرگیری معاملات سهام ذوب آهن، بازار کمی از بی طرفی خارج شده بود و رنگ سبز نقشه بازار بیشتر نمایان شد.

با این وجود، سیاست نیما برای تثبیت نرخ دلار همچنان مقصر اصلی ضعف بازار در ابتدای سال جدید است. اگر نشانه هایی از آمادگی بانک مرکزی برای کاهش فاصله بین نرخ نیما و دلار آزاد وجود داشته باشد، بازار با پتانسیل بالایی رشد خواهد کرد. / اخبار تجارت

پیش بینی بورس تا پایان تعطیلات عید

پیشنهادات هفته اول فروردین با تقاضای بالا شروع شد، اما پس از آن حجم و ارزش معاملات کاهش یافت. در حالی که قدرت خریدار افزایش یافته و به گفته کارشناسان بورس تا پایان تعطیلات درگیر بازی حقوقی است.

پیشنهادات هفته اول فروردین زمانی که شروع شد، از ابتدا شاهد افزایش تقاضا بودیم، اما در انتهای بازار شرایط متفاوت بود و تقاضایی ایجاد نشد که بتواند بر عرضه غلبه کند.

شاخص کل در محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در نوسان است و ارزش معاملات خرد کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برخلاف تصور بازار، در ابتدای سال جاری چندان هیجان انگیز نیست.

محسن اسلامی، تحلیلگر بورس با اشاره به اینکه تثبیت دلار بالای ۶۰ هزار تومان یکی از مهم ترین مولفه های اساسی است، گفت: هم از منظر ارزش جایگزینی شرکت ها و هم از منظر نرخ ارز و … تأثیر مثبت بر شرکت های دلاری می تواند تأثیر مثبت قوی بر بازار داشته باشد. به نظر می رسد مهم ترین دلیل رشد بورس، عقب ماندن بورس از دلار باشد.

وی با بیان اینکه شاخص با نزدیک شدن به ناحیه مقاومتی با عرضه مواجه شد، افزود: تا زمانی که شاخص بالای محدوده دو میلیون و دویست و بیست باشد، پتانسیل رشد را دارد. با این حال، اگر در زیر این محدوده تثبیت شود، اوضاع برای شاخص دشوار خواهد شد. بنابراین با توجه به تعطیلات پیش رو نمی توان انتظار داشت که خریداران از روز چهاردهم وارد بازار اصلی شوند. فروردین مشخص شده است.

او توضیح داد که در گروه پایان وی در انتظار اعلام رسمی تغییرات در فرمول فروش و پالایش گفت: برای پالایشگاه ها این نرخ ارز پتانسیل رشد خوبی دارد، زمزمه هایی در بازار شنیده می شود که حتی فرمول جدید در سه ماهه سوم توسعه می یابد. اگرچه خبرهای خوبی وجود دارد، اما بعید است این اتفاق بیفتد. عموما نمادهای پالایشی در بازه های قیمتی مناسب معامله می شوند و منتظر یک جرقه خبری هستند.

محرک افزایش نرخ ارز ناشی از صادرات زنجیره فولاد است

رضا روحی کارشناس بازار سهام نیز این خبر را یکی از اخبار امیدوارکننده دانست فروردین صورتجلسه افزایش نرخ ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد به نرخ حدی بازار به بازار اعلام شد که توسط مشاور وزیر ابلاغ شد. وی گفت: باید منتظر تصمیم و تایید وزارت صنعت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آخرین روز هفته بازار بود نماد ذوب شدن در عناوین اخبار بورس بود که توضیح داد: پس از افزایش سرمایه ۸۴۳ درصدی ناشی از تجدید ارزیابی بی رویه دارایی ها، این نماد به دور معاملات بازگشت، بازگشایی خوبی را تجربه کرد و چندین بار وارد صف خرید شد. اما فروش ۵۰ درصدی حق این نماد نقطه منفی معاملات ذوب بود.

وی این موضوع را در آخرین روز معاملاتی اعلام کرد سه شرکت خودروسازی، کامپیوتر و ساختمان هر کدام بالاترین ارزش معاملاتی را داشتند. وی افزود: به غیر از گروه خودرویی که رتبه اول ارزش معاملات روزانه را دارد، رتبه های زیر بین سایر گروه ها و صنایع موجود در بازار رد و بدل می شود. در گروه خودرو شاهد افت قیمت هستیم که می توان آن را یکی از دلایل توقف آپشن خودرو دانست. اقبال هم اکنون برای نمادهای تولید قطعه در شرکت خودروسازی کمپین دارد.

روحی افزود: گروه ساختمانی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را داشت و برخی نمادها در محدوده مثبت معامله می شدند. همچنین در گروه بانکی چند روزی است که به حاشیه بازار کشیده شده و خبری از معاملات کلان و چابک در این گروه نیست. در حالی که Vepars یک بار دیگر به شایعه تبلیغات Opal Block پاسخ مثبت داد، اما این یک نتیجه قوی نبود. البته اعلام نرخ ارز از سوی بانک مرکزی نیز رشد قیمتی این گروه را در روزهای آینده تقویت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش بورس نوروزی با هیجان مثبت آغاز شد گروه هایی مانند فولاد، کامپیوتر و بانک ها تحت تأثیر تأییدیه های جدید و رسیدن به محدوده پشتیبانی، از تقاضای بالایی برخوردار شدند. به همین دلیل کارشناسان بر این باورند که بستر رشد بازار فراهم شده است، البته روند صعودی بورس پس از تعطیلات نوروزی آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا