بانک و بیمه

۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته پرداخت شد

به گزارش ایران تحلیل، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر لزوم اعطای مسکن روستایی برای رونق تولید مسکن و اقتصاد روستایی در سال ۱۴۰۳، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز در مجموع ۴۷ هزار و ۸۴۰ مورد اعطا شده است. برای واحدهای مسکونی روستایی ۲ هزار و ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات روستایی پرداخت شد که بخشی از این تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۲ به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی و ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

حسینی افزود: فراهم کردن فرصت های مسکن روستایی موجب افزایش انگیزه و رضایت روستائیان می شود که طبیعتاً به افزایش اشتغال و تولید در بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین رونق اقتصاد روستایی کمک می کند کمک روستاییان به مسکن در جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و حتی معکوس کردن مسیر این مهاجرت موثر است. با توجه به اینکه جهش تولید در بخش کشاورزی و دامپروری کشور تنها با دستان توانمند و پرتلاش روستاییان زحمتکش محقق می شود. وظیفه ما خدمتگزاران ملت در بانک مسکن است که با استفاده حداکثری از ظرفیت بانک در حمایت از روستاییان تلاش کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت سیزدهم از ساخت و ساز مسکن روستایی گفت: دولت سیزدهم برای رفع دغدغه های روستائیان در حوزه مسکن روستایی تلاش کرده تا سقف ساخت مسکن روستایی را افزایش دهد. ساخت و ساز مسکن بنابراین سقف این تسهیلات در دولت سیزدهم دو بار افزایش یافت. در مقطعی سقف مجتمع های مسکونی روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی به ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و مجدداً در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی افزایش یافت.

حسینی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۳ را یکی از اولویت های مهم بانک مسکن دانست و افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی دولت در تلاش هستیم تا رضایت و مشارکت هموطنان روستایی را محقق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا