بانک و بیمه

ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

به گزارش ایران تحلیل به نقل از تامین اجتماعی، این سازمان با پوشش بیش از ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم و دارا بودن ۴۰۳ داروخانه در مراکز درمانی خصوصی، دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در کشور (پس از وزارت بهداشت) است. در سراسر کشور در حوزه درمان مستقیم که با حضور و فعالیت ۶۴۰ داروساز به بیمه شدگان و مستمری بگیران خدمات ارائه می کند. از این تعداد ۳۶۳ داروخانه یک یا دو شیفت و ۴۰ داروخانه به صورت شبانه روزی کار می کنند.

بر اساس آخرین آمار صندوق بیمه اجتماعی، در سال گذشته بیش از ۹۹.۹ درصد نسخه های موجود در مراکز درمانی این سازمان به صورت الکترونیکی در داروخانه های مراکز درمانی این سازمان ثبت و داروهای نسخه ای بیمه شدگان و مستمری بگیران بوده است. تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان در این مراکز به صورت کاملا رایگان در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، ارائه خدمات دارویی در داروخانه های سازمان تامین اجتماعی بر اساس سطح بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی نظام سلامت و بر اساس داروهای موجود انجام می شود. در داروخانه های مراکز درمانی این سازمان «دارونامه» یا «فارماکوپه» رسمی کشور می باشد.

۶۰ درصد داروی مورد نیاز توسط شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین می شود
در این گزارش تاکید شده که سیاست کلی سازمان بیمه‌های اجتماعی در تهیه و توزیع داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی سازمان، خرید از شرکت‌های دارویی معتبر و دارای مجوز و البته اولویت خرید از هلدینگ دارویی است. این سازمان به طوری که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از نیاز دارویی در سیستم تامین اجتماعی توسط محصولات زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تیپیکو تامین می شود.

بیش از ۱۵۰۰۰ داروخانه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستند
بر اساس این گزارش، این سازمان به عنوان اولین خریدار خدمات درمانی در کشور با بیش از ۱۵ هزار داروخانه در بخش خصوصی و دولتی در زمینه درمان غیرمستقیم قرارداد دارد که با تشخیص پزشک، خدمات درمانی لازم را ارائه می کنند. و در قالب تعهدات بیمه پایه مصوب شورای عالی بیمه که به بیمه شدگان، مستمری بگیران و سایر بیمه شدگان این سازمان تعلق می گیرد.

طبق آمار صندوق بیمه اجتماعی، داروخانه های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور بر اساس ۱۴۸ میلیون نسخه نسخه صادر شده در سال گذشته خدمات دارویی لازم را به بیمه شدگان این سازمان ارائه کردند.

همچنین جهت تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران با دستور مدیر عامل سازمان بیمه اجتماعی از تیر سال گذشته رسیدگی به درخواست ها و عقد قرارداد با داروخانه ها در مناطق کمتر برخوردار ظرف یک هفته و در سایر مناطق ظرف یک ماه به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا