اخبار بورس

برای سومین روز متوالی قیمت نفت روند کاهش به خود گرفت

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از بازار جهانی نفت؛

قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت زیرا فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌های بهره آمریکا را برای مدت طولانی‌تری به دلیل تورم مداوم که احتمالاً بر مصرف سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان تأثیر می‌گذارد، بالاتر نگه دارد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت زیرا فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌های بهره آمریکا را برای مدت طولانی‌تری به دلیل تورم مداوم که احتمالاً بر مصرف سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان تأثیر می‌گذارد، بالاتر نگه دارد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۰ سنت یا ۰.۷۱ درصد کاهش به ۸۲.۲۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۴ سنت یا ۰.۸۱ درصد کاهش به ۷۸.۰۲ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت نیز در روز سه شنبه حدود یک درصد کاهش یافت

سیاستگذاران فدرال رزرو روز سه شنبه گفتند که بانک مرکزی ایالات متحده باید چند ماه دیگر صبر کند تا اطمینان حاصل شود که تورم واقعاً به مسیر هدف ۲۱ درصدی خود باز می گردد و قبل از تصمیم گیری برای کاهش نرخ بهره. موسسه نفت آماری را روز سه شنبه (API) بر اساس داده های بازار منتشر کرد

ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته افزایش یافت

قیمت خرده فروشی بنزین برای چهارمین هفته متوالی در آستانه اوج فصل رانندگی و سفر تابستانی در ایالات متحده کاهش یافت. قیمت گازوئیل ایالات متحده، یک محصول تصفیه شده کلیدی برای صنعت و بخش حمل و نقل، نیز کاهش یافت.

سرمایه گذاران منتظر انتشار صورتجلسه آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو و همچنین داده های هفتگی موجودی نفت ایالات متحده از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود.

تحلیلگران ANZ در گزارشی اعلام کردند: دقایق کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برای ارزیابی فدرال رزرو از تورم نابرابر در سه ماهه اول و نشانه هایی از زمان و چگونگی کاهش عمیق نرخ بهره در بررسی سال ۲۰۲۴ به دقت زیر نظر خواهد بود.

تحلیلگران ANZ می گویند: «این بیشتر یک رویکرد انتظار و دید نسبت به آنچه داده ها به ما می گویند است.

منطقه یورو تقریباً وعده کاهش نرخ بهره را در ۶ ژوئن در میان چشم انداز اقتصادی مثبت تر داده است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مصاحبه ای که روز سه شنبه پخش شد، گفت که او «واقعاً مطمئن است» که تورم در منطقه یورو تحت کنترل است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا