ارزهای دیجیتال

دارندگان تتر این هشدار را جدی بگیرند! / حجم معاملات USDC از تتر پیشی گرفت

به گزارش ایران تحلیل، استیبل کوین USDC شرکت مالی اینترنتی دایره در حال رقابت برای حجم فروش، از تتر (USDT) پیشی گرفته است. این حرکت نشان دهنده یک تغییر جالب در چشم انداز رقابتی بازار استیبل کوین است.

USDC در حجم معاملات پیشتاز است

با این حال، داده های اخیر Visa با همکاری آزمایشگاه Allium نشان می دهد که USDC به عنوان رهبر جدید در حجم معاملات بازار استیبل کوین ظاهر شده است. ارزش بازار USDT بالاتر است. با توجه به معیار استیبل کوین سفارشی شده ویزا، USDC هفته گذشته حجم معاملات چشمگیر ۴۵۵.۵۱ میلیارد دلاری را ثبت کرد، در حالی که Tether حجم معاملات ۸۸.۵۲ میلیارد دلاری را به ثبت رساند.

تغییرات جدید در سال ۲۰۲۴

تسلط USDC فقط به یک هفته محدود نمی شود، بلکه از ابتدای سال ۲۰۲۴ ادامه دارد از نظر حجم معاملات پیشرو بود و ۵۰ درصد از کل تراکنش های استیبل کوین را تشکیل می دهد. این تغییرات نشان دهنده انحراف از بازار قبل از ۲۰۲۴ است که در آن USDT موقعیت مسلط داشت. علیرغم برتری ۶۹ درصدی تتر که توسط DefiLlama گزارش شده است، عملکرد USDC همچنان چشمگیر است.

عوامل موثر بر افزایش حجم معاملات USDC

تحلیلگران افزایش حجم معاملات USDC را به استفاده از آن به عنوان ارز تجاری در ایالات متحده نسبت می دهند. در مقابل، تتر بیشتر به خاطر نقش خود به عنوان یک فروشگاه ارزش مبتنی بر دلار شناخته می شود که عمدتاً در خارج از ایالات متحده نگهداری می شود. این تمایز نشان دهنده ترجیحات است استیبل کوین ها در مناطق و بازارهای مختلف به طور متفاوتی استفاده می شوند.

نقش استیبل کوین ها

انعطاف پذیری و پذیرش USDC

افزایش اخیر USDC به دنبال دوره ای از چالش هاست که با بحران بانکی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ آغاز شد. با وجود کاهش موقت در گردش این توکن USDC توانست دوباره شتاب خود را به دست آورد و دوباره رشد کند و به ۳۲.۸ میلیارد دلار برسد. علاوه بر این، پذیرش این استیبل کوین توسط پلتفرم های پرداخت آنلاین پیشرو مانند Stripe، و همچنین ابتکارات PayPal و Shopify، اهمیت روزافزون استیبل کوین ها را در تراکنش های استیبل کوین تایید می کند.

دیدگاه های آینده و ملاحظات حقوقی

همانطور که کنگره ایالات متحده قانون استیبل کوین را بررسی می کند، پتانسیل پذیرش بیشتر استیبل کوین امیدوارکننده است. چارچوب های نظارتی مناسب می تواند پذیرش استیبل کوین ها را در کشورهای جریان اصلی تسریع کند. این مشکل پتانسیل تحول را نشان می دهد فناوری بلاک چین آینده مالی را شکل می دهد.

پیشی گرفتن USDC از Tether در حجم تراکنش نشان دهنده تغییرات در پویایی بازار ارزهای دیجیتال و پذیرش فزاینده استیبل کوین ها در معاملات عمده است. انعطاف پذیری USDC و پذیرش آن توسط پلتفرم های پرداخت پیشرو بر نقش رو به رشد استیبل کوین ها در شکل دادن به آینده مالی دیجیتال تاکید می کند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.

سلب مسئولیت: برای همه روشن است که ورود به معاملات در هر نوع بازاری الزامی است دانش و تجربه کافی است. این گزارش ایران تحلیل صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا