محیط زیست

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز – جمعه ۲۴ اردیبهشت – ساعت ۸ صبح در کیفیت هوای سالم (زرد) با شاخص ۶۰ قرار دارد.

بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۹۳ و خرازی با شاخص ۵۹ در شرایط هوای سالم (زرد) به ثبت رسیده است.

امروز بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری دانشگاه صنعتی اصفهان با شاخص ناسالم ۱۲۶ (نارنجی)،

هبال با شاخص ۵۸، رهنان با شاخص ۷۰، زینبیه با شاخص ۵۳، کاوه با شاخص ۵۶، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۵۳، فیض با شاخص ۸۲، کردآباد با شاخص ۵۴، میرزا طاهر با شاخص ۴۷ ولدان با شاخص ۵۸ در وضعیت سالم (زرد)، پارک زمزم با شاخص ۴۳، سپاهان شهر با شاخص ۳۴، فرشادی با شاخص ۳۲ پاک (سبز) هستند.

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در زمینه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به جز شهر اصفهان، ایستگاه های زرین شهر هستند. کجاورستان، سجزیکاشان، خمینی شهر، نجف آباد، مبارکه و شاهین شهر که شاخص کیفیت هوا در زرین شهر ۱۰۶ است. سجزی با شاخص ۱۰۶ و شاهین شهر با شاخص ۱۲۴ ناسالم (نارنجی)، کجاورستان با شاخص ۶۷، کاشان با شاخص ۶۰، مبارکه با شاخص ۵۳، سجزی با شاخص ۶۲ و خمینی شهر با شاخص ۶۵، شاهین شهر با شاخص ۲۳ و نجف آباد با شاخص ۵۸ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند. ایستگاه های استانداری اصفهان، پروین، رودکی، آرهمیثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرستان دولت آباد فعال نیستند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا