اقتصاد جهان

ضرر 12 میلیارد دلاری استارباکس آمریکا به دلیل حمایت از اسرائیل

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از نیویورک پست، کافی شاپ های زنجیره ای استارباکس در ماه گذشته حدود ۱۲ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد زیرا این شرکت حامی رژیم صهیونیستی متعاقبا مورد انتقاد بسیاری از مردم جهان قرار گرفت. جنایات غزه تحریم شده است.

کانال خبری بلومبرگ با استناد به داده های فروش شرکت ارائه شده توسط تحلیلگران بانک جی پی مورگان، اعلام کرد که سهام استارباکس در ماه نوامبر به شدت کاهش یافت.

سهام این شرکت مستقر در سیاتل در اوایل معاملات روز پنجشنبه در مقایسه با ماه قبل با ۶.۵ درصد کاهش به ۹۶.۹۰ دلار رسید.

این زنجیره مدعی شد که بحران هزینه زندگی نیز به کاهش سهام استارباکس کمک کرده است و تاکید می کند که سرمایه گذاران از گرفتن یک فنجان قهوه گران قیمت در طول تعطیلات که بودجه ها محدودتر است، محتاط هستند.

با باز شدن بازارها در روز دوشنبه، سهام استارباکس برای یازدهمین جلسه متوالی سقوط کرد و ۱.۶ درصد در روز کاهش یافت. بر اساس این گزارش، این طولانی ترین روند نزولی از زمان عرضه عمومی استارباکس در سال ۱۹۹۲ است.

این رکود ۹.۴ درصد از ارزش بازار استارباکس را در ماه نوامبر از بین برد و نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار برای شرکت زیان وارد کرد.

به مناسبت سالگرد «جام قرمز» قیمت سهام این کافی شاپ های زنجیره ای رو به کاهش گذاشت.

در رویداد تبلیغاتی ۱۶ نوامبر، کافی‌شاپ‌های استارباکس فنجان‌های قهوه قرمز قابل استفاده مجدد با تم تعطیلات را به مشتریان اهدا کردند، اگرچه این جشن با یک اعتصاب عمومی خدشه دار شد.

صدها نفر از کارگران این شرکت به نمایندگی از اتحادیه “یونایتد” در آن روز دست از کار کشیدند و خواستار بهبود شرایط کاری شدند، در حالی که کارگران غیرصنفی این شرکت یکی از “بدترین روزها” را تجربه کردند زیرا کمبود آن را تجربه کردند. ممکن.

ماه گذشته استارباکس پس از انتشار مقاله ای در مورد “همبستگی با فلسطین”، علیه اتحادیه شکایت کرد.

در آن زمان استارباکس در بیانیه ای نوشت: «ما اقدامات تروریستی، نفرت و خشونت را به شدت محکوم می کنیم و با اظهارات و دیدگاه های اتحادیه کارگری متحد و اعضای آن موافق نیستیم.» سخنان و اقدامات اتحادیه کارگران متعلق به آنها و آنها به تنهایی

به دنبال این بیانیه و حمایت استارباکس از اسرائیل، فراخوان گسترده ای مبنی بر تحریم آن شرکت مطرح شد. علی‌رغم تلاش‌های استارباکس برای سرکوب فراخوان‌های تحریم، هشتگ #بایکوت استارباکس همچنان در رسانه‌های اجتماعی رواج دارد.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: من … به دلیل تحریم ها به استارباکس نرفته ام و بسیار خوشحالم که افراد کمتری به آنجا می روند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نیز گفته اند که استارباکس «مستحق این باخت» است و یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی نیز نوشته است که «ما برنده شدیم».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا