اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/02

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت اما حدود ۲۴۰۰ دلار است. سرمایه گذاران منتظر جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو برای نشانه های جدید کاهش نرخ هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲۴۱۳ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۲۴۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.
برخی تحلیلگران بر این باورند که سیاست کاهش ارزش پول فیات که توسط ایالات متحده و کشورهای توسعه یافته به دلیل افزایش کسری بودجه اتخاذ شده است، از قیمت طلا حمایت می کند.

انتظار می رود که جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو امروز منتشر شود. احتمال کاهش نرخ بهره معامله گران از سپتامبر در حال حاضر ۶۴ درصد است.
آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که نرخ تورم در حال کاهش است، اما سیاست گذاران فدرال رزرو روز سه شنبه گفتند که بانک مرکزی باید چند ماه دیگر صبر کند تا اطمینان حاصل شود که نرخ تورم به هدف بانک مرکزی ۲ درصد می رسد و سپس نرخ بهره را کاهش می دهد.
کاهش نرخ بهره و بی ثباتی ژئوپلیتیکی طلا را به یک سرمایه گذاری جذاب تبدیل می کند.
طلا در حال حاضر در حدود ۲۴۰۰ دلار در حال تثبیت است. اما افزایش جدید قیمت این فلز گرانبها مستلزم کاهش ارزش دلار و بازدهی خزانه های آمریکا یا افزایش تمایل به خرید آن به عنوان پناهگاه امن است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۲.۳ سنت آمریکا و پلاتین ۰.۲۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۲.۷۵ دلار آمریکا رسید.
انتهای پیام/۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا