اخبار بورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج تالار شیشه ای اصلی با ۰.۰۹ درصد افزایش به رقم ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید که ۱۹۲۱ واحد بالاتر از قله این شاخص قرار دارد. شاخص هم وزن با ۰.۲۶ درصد کاهش (معادل ۱۹۰۹ واحد) به رقم ۷۳۵ هزار و ۹۴۳ واحد سقوط کرد.

هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران روز سه شنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حقوق و صندوق های سرمایه گذاری) را ۵ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان گزارش کرد. لازم به ذکر است تابلوی بورس تهران حجم معاملات در چهارمین روز هفته و همچنین ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون سهم را نشان می دهد.

پیش بینی سهام برای چهارشنبه

همانطور که قبلاً اشاره شد، حجم و ارزش معاملات در روز سه شنبه نسبت به دوشنبه کاهش یافته است. اما این ریزش آنقدر نبود که تاثیر عمده ای بر رشد شاخص های این روزهای بورس داشته باشد. یعنی احتمال ادامه روند فعلی شاخص ها یعنی کاهش سهام کوچکتر و حفظ قیمت شاخص سازان وجود دارد.

نکته مهم دیگر در رابطه با معاملات روز سه شنبه واگذاری ۴.۱ میلیارد سهم پتروشیمی شازند توسط وبانک است. پس از مدت ها شرکت برودتی گروه توسعه ملی که زیر نظر بانک ملی فعالیت می کند، توانست سهام خود را در این پتروشیمی به فروش برساند.

به این ترتیب برای فردای بورس با توجه به اینکه چهارشنبه آخرین روز هفته است، احتمال کاهش حجم و ارزش معاملات وجود دارد. همچنین بعید است که بورس در روز چهارشنبه شاهد حرکت صعودی باشد. بر این اساس، بازار سهام در روز چهارشنبه خنثی و اندکی نزولی خواهد بود. / اخبار تجارت

وضعیت بازار سهام در چهارشنبه آخر سال چگونه خواهد بود؟

بورس امروز شاهد رشد یک میلیون و ۹۱۹ هزار واحدی بود که شاخص کل در محدوده ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار واحد قرار داشت و همانطور که پیش بینی می شد بازار امروز بازار رکودی بود. در بورس امروز نمادهای «فملی»، «وبملت»، «خودرو»، «شستا»، «وبانک» و «وتجارت» بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای «وسپهر»، «مادیرا» و «سامان» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند؛ به غیر از گروه بانکی، امروز خبر خاصی در بازار نبود.

به نظر می رسد شاخص کل تمایل به نوسان بین ۲۱۵۰۰۰۰ واحد تا ۱۹۰۰۰۰ واحد دارد.

فردا آخرین روز کاری هفته است. به نظر می رسد که شاهد کاهش حجم و ارزش معاملات باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا