اخبار اقتصاد ایران

انتقاد شدید لاهوتی از وزیر جهاد کشاورزی؛ خواهشا دست از سر کشاورزی بردارید

لاهوتی گفت: آقای وزیر در سفر سریلانکا چون می خواست چای وارد کند از آنجا محاسبه کرد که ۷۰ هزار تن واردات نیاز داریم.

ایران تحلیل، مهرداد لاهوتی نماینده ادور لنگرود در مجلس و منتخب مجلس دوازدهم با انتقاد از اظهارات وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات چای توسط وزیر، اظهارات وزیر جهاد کشاورزی را مورد انتقاد قرار داد.

لاهوتی با ابراز تاسف از اینکه وزیر کشاورزی از میزان واقعی مصرف چای اطلاعی ندارد، یادآور شد: وی اعلام کرده است که ۳۴ هزار تن چای تولید داخل است و نیاز مصرفی کشور ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تن است.

نماینده منتخب لنگرود با تاکید بر اینکه میزان واردات در پنج سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن نیست، تصریح کرد: اگر این سه عدد را به دانش آموزی بدهید می تواند محاسبه کند بنابراین مصرف کشور از ۷۵ هزار تن بیشتر نمی شود.

لاهوتی گفت: آقای وزیر در سفر سریلانکا چون می خواست چای وارد کند از آنجا محاسبه کرد که ۷۰ هزار تن واردات نیاز داریم.

وی در ادامه افزود: آقای وزیر واقعا متاسفیم لطفا کمک نکنید و به کشاورزان آسیبی نرسانید و دست از کشاورزی بردارید.

نماینده لنگرود در مجلس دوازدهم تصریح کرد: آقای وزیر فکر نمی کنید ۱۲ هزار هکتار از مزارع چای رها شد اما با کمک اندکی می شد دوباره احیا کرد تا میزان تولید چای خشک افزایش یابد؟!

لاهوتی با تاکید بر اینکه لاهوتی به جای چاره اندیشی برای منافع معدودی واردکننده، کمی به فکر کشاورزان و دستان پینه بسته آنها باشد. با متخلف برخورد خواهیم کرد.

لازم به ذکر است محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی دولت رئیس جمهور در سفر به سریلانکا هدف از سفر خود را تسریع در واردات چای و سایر محصولات کشاورزی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا